عضو مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی: ایران احتمالا از حزب الله در جنگ سایبری حمایت می کند

عضو ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل مدعی شد: ایران به احتمال زیاد از گروههایی مثل حزب الله حماس آموزش در زمینه جنگ سایبری حمایت می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا متن بیانیه ی جیمز لوئیس، عضو مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی در کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا را منتشر کرد. این بیانیه درباره جنگ سایبری، تعاریف جنگ سایبری، بازدارندگی و سیاست خارجی آمریکا بود.

جیمز لویس مدیر و عضو ارشد برنامه فناوری های راهبردی در مرکز مطالعات راهبردی و بین الملل در بخش هایی از سخنرانی خود به ایران هم اشاره کرد.

وی در این اظهارات مدعی شد: بازیگران غیر کشوری از حملات سایبری برای مقاصد خشونت آمیز همانند سلب خدمات و یا افشای اطلاعات مهمی که آثار زیانبار دارد، استفاده کردند.

این اقدامات مقدمات بکارگیری زور را فراهم نمی کند، اما برای بازیگران غیر کشوری ابزار جدیدی فراهم می کند تا از این طریق دست به خشونت بزنند.

بازیگران غیر کشوری مثل حزب الله لبنان، حماس و یا گروه ترویستی داعش در عراق و سوریه هنوز از حملات سایبری استفاده نکرده اندف اما احتمال دارد که ایران از حزب الله و حماس حمایت کند تا در این گروه ها چنین توانایی هایی را به منظور بکارگیری علیه اسرائیل، ایجاد کنند. 

معنی این کار این خواهد بود که در صورت مناقشه مسلحانه با آمریکا، دشمنان اصلی ما به احتمال زیاد به حملات سایبری متوسل می شوند (مثلا به حملاتی متوسل شوند که اثرات آن برابر با حملات فعالانه است).

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار