مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان از اجرای دوره های مهارت آموزی برای ۱۶۳ کانون فرهنگی و هنری روستایی استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به امضاء تفاهم همکاری بین این نهاد و آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان گفت: تفاهم نامه همکاری آموزشی دوره های مهارت روستایی در راستای اهداف 6 گانه ستاد عالی کانون های مساجد که یکی از بندهای آن کارآفرینی است، اجرا می شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی کانون های مساجد برای استفاده از دوره های آموزشی فنی و حرفه ای افزود:در استان زنجان 278 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که 57 درصد آن روستایی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه دوره های آموزشی برای 163 کانون روستایی برگزار می شود، ادامه داد: امید می رود این دوره های آموزشی در طول سال ادامه پیدا کند.

مقدمی با اشاره به محورهای 6 گانه ستاد عالی کانون های مساجد افزود: اقتصاد مقاومتی، امربه معروف و نهی از منکر، زن و خانواده، جمعیت، بصیرت افزایی، اشتغال و کارآفرینی از محورهای کاربردی کانون های مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: آموزش مقدمه کارآفرینی است و رمز پایداری و اثرگذاری دوره های آموزشی به جهت گره خوردن این دوره ها با مسجد و مذهب است.

وی با اشاره به اینکه در صدر اسلام اکثر تدابیر در امور جامعه در مساجد انجام می شد، افزود: کانون های مساجد نیز یکی از اصلی ترین امور را کارآفرینی قرار داده است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان افزود: بسیاری از کانون های مساجد استان زنجان روستایی هستند و سیاست ستاد عالی کانون های مساجد توسعه فرهنگ در روستاهاست.

به گفته مقدمی، امید می رود با اجرای این تفاهم نامه گام های موثری در حوزه کارآفرینی در روستاها برداشته شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: مهارت ، روستایی ، کانون ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.