اصفهان؛

میراث ناملموس اصفهان چون گوهری ناشناختانه در جذب گردشگر موثر است

شهردار اصفهان گفت: آثار ناملموس و معنوی اصفهان همانند گوهری ناشناخته در توسعه شهر و جذب گردشگر موثر هستند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدی جمالی نژاد در آیین تجلیل از برگزیدگان دوره های آموزشی مداحین و مبلغات با اشاره به قابلیت های مختلف فرهنگی شهر اصفهان اظهار داشت: با وجود اینکه اصفهان امسال به دلیل مشکلات سینمایی کشور نمی تواند میزبان جشنواره فیلم کودک و نوجوان باشد اما با قابلیت های فرهنگی مختلفی که در اصفهان وجود دارد، هر روز شاهد رخ دادن اتفاقات خوبی در عرصه های مختلفی ورزشی، فرهنگی و هنری هستیم.

وی به ظرفیت مناسب گردشگری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در چند سال اخیر بسیاری از کارشناسان به این نتیجه رسیدند که محور توسعه اصفهان مسئله گردشگری است و با توجه به اینکه یکی از گونه های گردشگری، گردشگری مذهبی به شمار می رود، اصفهان با بهره گیری از ظرفیت مناسب تخت فولاد می تواند میزبان گردشگران بسیاری باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به ثبت اصفهان به عنوان یک شهر صنایع دستی بیان داشت: هفته آینده یکی از اتفاقات مهم تاریخ اصفهان رقم می خورد و اصفهان با برخورداری از بسیاری آثار تاریخی و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس به عنوان یک شهر صنایع دستی در جهان ثبت می شود.

وی افزود: این رخداد مهم، پروسه سخت و دشواری را پشت سر گذاشته و می تواند در گسترش و توسعه بستر گردشگری اصفهان موثر باشد.

جمالی نژاد با بیان اینکه باید گزینه های مختلف گردشگری اصفهان را فعال کنیم، تصریح کرد: متأسفانه در چند سال اخیر توجه ما تنها به بعد آثار تاریخی اصفهان بوده و به ابعاد مختلف گردشگری در این شهر توجهی نداشتیم.

وی گفت: گلستان شهدا، قبور علما، ادبا، شعرا و بزرگان اصفهان در تکیه های مختلف تخت فولاد ظرفیت های بسیاری دارد و با توجه به این ظرفیت ها می تواند گردشگران مذهبی بسیاری جذب کند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: میراث ، گوهر ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.