قزوین؛

طرح ساماندهی پسماند روستایی در استان قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: در راستای پاکسازی روستاهای استان قزوین، طرح ساماندهی پسماند روستایی در قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ کریم حبیبی‌انبوهی با اشاره به اینکه  امروز تغییر الگوی مصرف در جوامع روستایی سبب تولید پسماند در این جوامع شده است،افزود: دهیاری‌ها و بخشداری‌ها در روستاهای استان قزوین با مدیریت صحیح این پسماندها را جمع‌آوری می‌کنند.

وی  با بیان اینکه با افزایش سطح پسماندها حیات محیط زیست در روستاها به خطر افتاده و گونه‌های گیاهی از بین می‌روند، گفت: با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های مدون و منظم می‌توان از به مخاطره افتادن محیط زیست جلوگیری کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: با توجه به این نکته که گونه‌های جانوری از پوشش گیاهی تغذیه می‌کنند با باقی ماندن پسماندها و زباله‌ها حیات گونه‌های جانوری نیز به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه ایام سوگواری امام حسین(ع) در پیش بوده و مردم روستاها نذوراتی را در این ماه دارند، خاطرنشان کرد: شایسته است که پیش از فرارسیدن ماه محرم و صفر این پسماندها  از سطح روستای قزوین جمع‌آوری شود.


انتهای پیام/ی



برچسب ها: طرح ، ساماندهی ، قزوین ، پسماند ، اجرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.