عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: همان طور که در بودجه سال جاری آمده دولت مکلف است گروه‎های هدف دریافت یارانه نقدی را شناسایی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قائیدرحمت اظهار کرد: افرادی که واجد شرایط هستند باید از یارانه برخوردار شوند و وزارت کار باید پاسخگوی افرادی که یارانه‎های آن‌ها قطع شده است، باشد.

وی خاطرنشان کرد: قانون هدفمندی یارانه‎ها در دولت و مجلس قبل اجرایی شد، حتی شاید اهداف قانون‎گذار در اجرای این قانون به شکل اکنون نبود و این مهم به بیراهه رفت چراکه به همه گروه‎ها یارانه پرداخت شد و این امر سبب شد احساس حق ایجاد شود که جمع کردنش کار سختی است.

قائیدرحمت اضافه کرد: در لایحه بودجه سال جاری دولت تکلیف دارد گروه‎های هدف دریافت یارانه را شناسایی کند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما نمی‎توانیم بدون شناسایی، یارانه همه اقشار را قطع کنیم بلکه باید گروه‎های نیازمند حمایت و کمک بیشتری شوند.

وی گفت: قانون هدفمندسازی یارانه‎ها برای افراد بی‎بضاعت است نه همه اقشار جامعه؛ در مجموع پرداخت 30 تا 40 هزار میلیارد تومان یارانه، کشور را با مشکل مواجه کرده است و چنانچه این رقم در مسیر اشتغال قرار می‎گرفت وضعیت بسیاری از خانواده‎ها بهتر می‎شد.

قائیدرحمت یادآور شد: باید معلولین، افراد بی‎سرپرست و بیماران خاص حداقل معیشتی را تحت عنوان بیمه‎ی بیکاری دریافت کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/
برچسب ها: یارانه ، مجلس ، دولت ، بودجه ، معیشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۱ مهر ۱۳۹۴
نمی دانم چرا مجلسی ها با ساز ردولتی ها می رقصند وهر چه آنها می خواهند می گویند لابد انتظار دارند با این رویه دوباره هم رای بیاورند مگر در خواب ببینند.
آخرین اخبار