مسابقه عکاسی به یاد قربانیان منا

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره فراموش نشدن قربانیان فاجعه منا، گفت که این انجمن مسابقه عکاسی فراموش نخواهیم کرد را به عنوان تصویرگر گوشه‌ای از فاجعه منا را برگزار می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فرید فرخنده کیش عصر شنبه 11 مهر در نشست رسانه‌ای دوره‌های آموزشی فیلم سازی انجمن سینمای جوانان با اشاره به این که اعضای این انجمن خود را در مصیبت منا شریک می‌داند، اظهار داشت: با مسابقه عکس برآنیم تا عمق فاجعه را ثبت کنیم.

امسال 64 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان سعودی شدند که از این تعداد در روز عید قربان، 465 زائر حین مراسم رمی جمرات بر اثر بی‌کفایتی مسوولان سعودی به لقاالله پیوستند.

بیش از چهار هزار زائر از کشورهای مختلف نیز در قربانگاه منا جان خود را از دست دادند.

فرخنده کیش با بیان این جمله که عکس‌هایی که در این مسابقه شرکت می‌کنند بیشتر از حاشیه‌های فاجعه مثل مراسم تشییع خواهند بود، گفت: چون دولت عربستان طی چند روز گذشته اجازه پوشش خبری را برای فعالان رسانه‌ای فراهم نکرده بود برای همین عکس‌ها به حاشیه اتفاق فاجعه رخ داده توجه خواهند کرد.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران اضافه کرد: تشییع پیکر زائران خدا و اتفاقاتی که به نوعی مرتبط با این فاجعه هستند می‌تواند محور عکس‌های مورد نظر باشد.

فرخنده کیش با اشاره به این که برخی عکس‌های برگزیده در قالب نمایشگاه در یک گالری به نمایش عمومی در خواهد آمد، افزود: همچنین تمام آثاری که در این مسابقه حضور خواهند داشت در قالب یک کتاب به عنوان منبع و سند چاپ در اختیار جامعه قرار می‌گیرد.

وی با بیان این که انجمن سینمای جوانان برای برگزاری نمایشگاه عکس درمدت چند ساعت گذشته به جمع بندی رسیده، گفت: اطلاعات دقیق‌تر پیرامون این مسابقه در روزهای آینده از سوی آژانس عکس ایران اعلام خواهد شد.

فیلم اولی‌ها 

فرید فرخنده کیش همچنین از رایزنی‌ها برای سپردن ساخت فیلم اولی‌ها به انجمن سینمای جوان خبر داد و گفت: امیدواریم که این اتفاق بیفتند اما باید این نکته را هم مدنظر داشت که قوانین این بخش نیاز به یک صیقل دارد.

این مدیر فرهنگی ادامه داد: انجمن سینمای جوان از جمله مراکزی است که در هر شرایطی به علاقمندان فیلمساز یارانه می‌دهد اما کمترین حمایت از ما می‌شود.

وی درباره آموزش در انجمن سینمای جوانان نیز اظهارداشت: این مرکز سینمای در راستای تربیت و حمایت از فیلمسازان جوانان اقدام به برگزاری دوره آموزش فیلمسازی در رشته های عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین، صدا، تصویر برداری، کارگاه فیلمسازی داستانی، کارگاه مستند سازی، کارگاه فیلم سازی تجربه‌گرا کرده است.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران درباره تجهیز دفاتر انجمن برای فیلمسازان خاطرنشان کرد: طبیعتا در دوره های آموزشی مهمترین بخش ابزار است و از مسئولان آموزشی انجمن خواسته شده هر جا ابزارکامل وجود ندارد کلاس را تشکیل ندهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.