مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: باید از ظرفیت رودخانه زال برای تولید انجیر استفاده کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بهاروندافزود: لرستان یکی از قطب‎های تولید کننده انجیر سیاه بوده و تمرکز تولید در شهرستان پلدختر است که مدت برداشت این محصول 50 روز طول می‎کشد.

وی گفت: امتیازی که انجیر لرستان دارد زودرس بودن آن است که 15 تا 20 روز قبل از سایر استان‎های تولید کننده این محصول وارد بازار می‎شود.

بهاروند افزود:  همچنین می‎توان محصول درجه 2 و 3 را فرآوری کرده و به صورت شکلات، بیسکویت وارد بازار کرد که در حال حاضر نیز کارخانه مارمالادسازی انجیر در شهرستان پلدختر احداث شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: باید بر روی فرآوری این محصول کار مطالعاتی صورت گیرد و شرکت‎های دانش بنیان نیز در این زمینه کارهایی انجام داده‎اند.

وی افزود: مهم‎ترین چالشی که پیش روی تولید این محصول وجود دارد کمبود آب است که متاسفانه با کاهش آب مادیان رود و کشکان بیشتر باغات منطقه با کمبود آب مواجه شده‎اند.

بهاروند گفت: در حال حاضر رودخانه زال بدون استفاده پرت شده و آب آن از استان خارج می‎شود که می‎توان با توسعه باغات انجیر در این منطقه حدود 5 هزار هکتار به این باغ‎ها اضافه کرد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: برای توسعه این باغات نیازی به کار ترویجی نیست چراکه مردم با مباحث اقتصادی، فنی و فرهنگی آشنایی دارند و توجیه اقتصادی این محصول را می‎دانند.

وی گفت: در تولید این محصول باغداران از کودهای حیوانی استفاده می‎کنند و فاقد هرگونه کود شیمیایی است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.