به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ناصری مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شیراز ضمن بیان این مطلب که تا سال آینده خط ویژه و BRTدر شیراز راه اندازی می شود گفت:شیراز به دلیل شرایط جفرافیای ویژه ای که دارد بخش عمده ای فعالیت های ناوگان حمل و نقل به اتوبوس رانی سپرده شده است.
وی در ادامه بیان کرد : ناوگان اتوبوس شهری فرسوده است و بیش از 500 دستگاه اتوبوس در شیراز بالای هشت سال عمر دارند این در حالی است که در جهان میانگین متوسط عمر اتوبوس تنها سه تا پنج سال است .
مدیر عامل سازمان اتوبوس رانی شیراز و حومه اظهار کرد: دولت پارسال به هیچ یک از شهر های کشور اتوبوس نداده است و شهرداری شیراز امسال بیش از 30 میلیارد تومان جهت خرید اتوبوس در شیراز هزینه کرده است و یکی از اولویت های سازمان اتوبوس رانی تعمیر و بازسازی اتوبوس های سطح شهر در جهت تسریع در حمل و نقل عمومی است .
این مقام استانی در مورد آلودگی های ناشی از خودرو های ناوگان حمل و نقل نیز بیان کرد: خودروهای ناوگان حمل و نقل اتوبوسی شیراز از لحاظ آلایندگی در سطح استاندارد و جهانی قرار دارند و با تامین اعتباری که در حوزه خرید ، تعمیر و بازسازی به اعتبار 125 میلیادری انجام شده 285 دستگاه اتوبوس نو بایستی از طریق شرکت ایران خودرو دیزل به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز اضافه خواهند شد.
وی زمان ورود اتوبوس های جدید را ماه آینده عنوان و بیان کرد بیش از 800 هزار کارت شهروندی در شیراز وجود دارد که 500 هزار کارت آن تعویش شده است و 300 هزار کارت نیز تا پایان مهر ماه تعویض خواهند شد و تا پایان مهر ماه اعتبار موجود در این کارت های علاوه بر قابل انتقال بودن قابلیت استفاده در تمام اتوبوس های شهری را دارا هستند.
انتهای پیام/ح