رئیس اداره دامپزشکی زنجان گفت : 20 ناظر شرعی و بهداشتی مسئولیت بر چگونگی ذبح و توزیع گوشت قربانی‌ها نظارت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز زنجان؛ بهرامی با بیان اینکه همه ساله در روزهای هشتم تا یازدهم محرم دسته‌های عظیم عزاداری از جمله حسینیه اعظم، زینبیه و سایر دسته‌های عزاداری در شهر زنجان برگزار می‌شود که مردم نذورات و قربانی‌ها را به دسته‌های مذکور اهدا می‌کنند گفت: به منظور رعایت نکات بهداشتی میزان نظارت‌ اکیپ‌های دامپزشکی از هشتم تا یازدهم محرم در زنجان تشدید می‌شود.

وی یادآوری کرد: دامپزشکی شهرستان زنجان همانند سال‌های قبل نظارت شرعی بر دام‌های ذبح شده در منازل، مساجد، حسینیه‌ها و کشتارگاه‌ها را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

بهرامی با اشاره به اینکه سه اکیپ ثابت و دو اکیپ سیار نظارتی در این ایام فعالیت می‌کنند، ادامه داد: 10 ناظر شرعی 10 ناظر بهداشتی مسئولیت بر چگونگی ذبح و توزیع گوشت قربانی‌ها را به عهده خواهند داشت.

وی با اشاره به همکاری شرکت‌ها در بسته‌بندی گوشت‌های نذری در شهر زنجان ادامه داد: با این اقدام امکان نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی شهرستان زنجان بر نحوه بسته‌بندی نذورات نیز افزایش می‌یابد.

این مسئول با اشاره به اینکه مردم در صورت داشتن تعداد بالای دام‌های قربانی، ذبح خود را در کشتارگاه‌ها انجام دهند افزود: شماره تلفن 1512 نیز برای افرادی که تعداد دام‌ها پایین دارند در نظر گرفته شده تا در صورت تماس اکیپ‌های این اداره برای نظارت بر رعایت اصول بهداشتی در حین ذبح دام به محل اعزام شوند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: بهداشتی ، ذبح ، قربانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.