به گزارش خبرنگار
حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران هابیل درویشی عصر دیروز در حاشیه آیین تجلیل از ۱۰۰ نفر ازعوامل ساخت خط ۳ مترو، با اشاره به اینکه ساخت مترو کار عمرانی و اتوبان نیست،واظهار کرد: در ساخت مترو یکسری صنعت جمع آوری میشود و به شکل ریلی درمی آید که مترو ساخته شود که در این میان نمیتوان گفت این کار عمرانی نیست.
وی که خط ۳ متروی تهران را عامل پیدایی مصداق اقتصاد مقاومتی در مترو دانست، با اشاره به اینکه ۵ هزارنفراعم از پیمانکار، مجری طرح، کارگران و... در ساخت خط ۳ متروی تهران به طور شبانه روزی مشغول بودند، گفت: روزانه یکسری کار به این افراد محول و درپایان شب تحویل گرفته میشد.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در خصوص افزایش مسافران در مترو عنوان کرد: نیمه شمالی خط سه مترو تهران از اول مهرماه با افزایش ساعت سرویس دهی، سطح خدمات خود رابه مسافران را افزایش داده است.
در ادامه کتیرایی نماینده پیمانکاران خط ۳ متروی تهران نیز تصریح کرد: این خط از بزرگراه آزادگان آغاز میشود تا میدان راه آهن- خیابان شهید بهشتی- بزرگراه صیاد شیرازی- بزرگراه ارتش و در مسیر انتهایی خود به شهرک قائم میرسد، البته با خط ۱ واقع در میدان تجریش تلاقی دارد.
وی تعداد ایستگاههای خط ۳ متروی تهران را ۲۷ ایستگاه با فاصله ۱۵۰۰ متر دانست و افزود: عمق ایستگاهها ۴۵ متر است که در ایستگاه انتهایی به ۶۵ متر میرسد.
کتیرایی در ادامه پروژه خط ۳ را الویت خط متروی تهران در سال ۹۳ دانست و خاطرنشان کرد: درآن زمان پیشرفت این پروژه ۱۷ درصد بود و درحال حاضر شاهد مسافرگیری این خط هستیم.
وی با بیان اینکه درحال حاضر ۴ ایستگاه شهیدبهشتی، شهید زین الدین،نوبنیاد و قائم به بهره برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: ایستگاه چهارراه قصر وخواجه عبدالله انصاری تا آبانماه و ۱۳ ایستگاه بهمن ماه به بهره برداری میرسد.
گفتنی است آیین تجلیل از ۱۰۰ نفر از عوامل ساخت خط ۳ متروی تهران با حضور امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و بوربور معاون وزیر دادگستری برگزار شد.
انتهایپیام/