رئیس شورای توسعه تجاری هلند گفت: در بخش انرژی تجدید‌پذیر صحبت‌های جدی با مناطق آزاد ایران انجام شده و برای سرمایه گذاری در این بخش برنامه ریزی‌هایی انجام شده است.

سرمایه گذاری هلند در انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد ایرانبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیمونس رئیس شورای توسعه تجارت هلند بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: پس از یک سال کار و برنامه ریزی مجددا به اتاق بازرگانی ایران آماده‌ایم و در طول این یک سال تیم حقیقت یاب برای پیگیری مشکلات به ایران آمد.
 
وی افزود: در شرایط کنونی علاوه بر زمینه  مناسب سیاسی برای توسعه همکاری‌ها می‌توان به چهار مورد نیز برای افزایش ارتباط میان ایران و هلند اشاره کرد که اولین آن دسترسی ایران به بازارها منطقه و همچنین دسترسی این کشور به بازارهای روسیه است و این ظرفیت و پتانسیل مناسبی است که باید از آن استفاده کرد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد :با توجه دسترسی جزیره کیش به کشور هاب حاشیه خلیج فارس اقداماتی در رابطه با برند کردن این جزیره انجام شده است و این موضوع موکد گستردگی بازار ایران است .

رئیس شورای توسعه تجاری هلند توانمندی و قابلیت ایران در ایجاد ارتباط را عامل دوم ذکر کرد و گفت: در راستای توسعه روابط نیاز به توسعه بنادر داریم  که با توجه به توانمندی شرکت‌های هلند امکان همکاری‌های مشترک فراهم است. 

وی تصریح کرد: توان و قابلیت نیروی انسانی که در ایران نهفته شده است سومین عامل موثر میان دو کشور است و با توجه به قابلیت‌های فنی و توان فنی می‌توان روابط تجاری میان دو کشور را توسعه داد. 

سیمونس تصریح کرد: ما همچنین از همکاری در زمینه‌های تحقیق و مراکز دانشگاهی دو کشور نیز استقبال می‌کنیم. 

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد این است که هزینه‌های عملیاتی در ایران از گروه‌های غربی کمتر است و ایران و هلند در بخش کشاورزی و ساخت گلخانه و صنایع غذایی و همچنین انرژی‌های تجدیدپذیر و نفت و پتروشیمی می‌توانند همکاری‌های مشترکی انجام دهند. 

رئیس شورای توسعه تجارت هلند از مذاکره با مناطق آزاد ایران در رابطه با انرژی‌های تجدید پذیر خبر داد و گفت: صحبت‌هایی انجام شده و برای سرمایه گذاری در این بخش برنامه ریزی شده است .

وی ادامه داد: پس از سفر تیم حقیقت یاب و تیم اقتصادی هلند به ایران مهمترین مسئله اجرای مسائل است و طبق یک برنامه یک ساله و یک برنامه بلند مدت باید اجرا مسائل پیگیری شود.

سیمونس با اشاره به امضای تفاهم نامه میان بخش خصوصی دو کشور امروز انجام شد گفت: این تفاهم مبنای شروع همکاری باید قرار گیرد و همچنین باید سالانه ارزیابی شود چراکه در قدم اول شروع این کار بسیار خوب است و با هم ماندن نشانه پیشرفت و باهم کارکردن نشانه موفقیت است. 

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی فرصت مناسبی برای توسعه همکاری های فراهم شده و شرکت های هلندی علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند و در این راستا از ما به عنوان دومین صادر کننده دنیا در زمینه فرصت‌های همکاری در ایران سوال می‌کنند.

وی تاکید کرد: در بخش انرژی‌های تجدید پذیر و حمل و نقل و صنایع امکان همکاری‌های مشترک میان دو کشور وجود دارد و با توجه به دسترسی ایران به بازار روسیه کالاها می‌توانند به ایران آمده و از اینجا همراه با ارزش افزوده به روسیه صادر شوند.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: صنعت ، هلند ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار