فارن پالیسی نوشت: به نظر می‌رسد برخی از سران کشورهای اروپایی که هنوز بر ضرورت براندازی اسد تاکید دارند، به طور فزاینده منزوی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه فارن پالیسی نوشت: اقدامات روسیه در سوریه موقعیت مسکو را فراتر از منطقه خاورمیانه تقویت خواهد کرد، در حالی که سیاست مبهم آمریکا در منطقه، اروپایی‌ها را عقب نشانده است.

بعد از آغاز حملات هوایی دقیق روسیه به مواضع داعش در سوریه، رسانه‌های جهان انگیزه های احتمالی متعددی را در پس تقویت حضور نظامی روسیه در منطقه مطرح کردند.
 
در این گمانه ‌زنی‌ها، تحکیم رژیم بشار اسد، متحد رئیس جمهور روسیه و پر کردن خلا قدرت که از توجه نداشتن آمریکا نشات می‌گیرد، از جمله این انگیزه‌ های مطرح شده هستند.

این در حالی است که به نظر می‌رسد همگان آثار مهم جانبی اقدامات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را فراموش کرده‌اند.

فارن پالیسی افزود: اقدامات پوتین در سوریه همچنین ممکن است موقعیت وی را فراتر از خاورمیانه و در جبهه دوم یعنی اروپا تقویت کند.

عملیات در سوریه به مسکو فرصت می‌دهد تا کانون سیاست خارجی کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار دهد.

در این مقاله آمده است: دولت‌های اروپایی که از آغاز بحران سوریه، در حمایت از رویکرد واشینگتن سرمایه سیاسی صرف کرده‌اند، اکنون که برای اولویت دادن به جنگ ضد داعش به جای براندازی اسد تحت فشار قرار دارند، ناگزیر به این می‌اندیشند که آیا پوتین در تمام مدت حق داشته است. آیا وی نسبت به واشینگتن متحدی قابل اعتمادتر است؟

براساس این گزارش، خسارت های ناخواسته از مناقشه سوریه، کشورهای اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است.
 
مواجهه با بحران پناهجویان و تهدید تروریستی ستیزه‌جویان اروپایی‌تبار، ائتلاف به ظاهر غیرگسستنی میان آمریکا و اتحادیه اروپا را برهم زده است.

نشریه فارن پالیسی در مقاله اش این سوال را مطرح می‌کند که آمریکا تا کی می‌تواند از متحدان اش انتظار داشته باشد مساله‌ای را که خود به ندرت به دفاع از آن می‌پردازد، حمایت کنند؟

در این مقاله آمده است: به نظر می‌رسد برخی از سران کشورهای اروپایی که هنوز بر ضرورت براندازی اسد تاکید دارند به طور فزاینده منزوی شده‌اند.

اقدامات اخیر پوتین سبب شده است وی نسبت به واشینگتن، بازیگری مورد اعتمادتر و منسجم‌تر به نظر برسد.

روسیه با توجه به محدودیت ‌های آمریکا، فراتر از خاورمیانه در حال گسترش است و ممکن است در سال‌های آینده به وحدت اروپا و دو سوی اقیانوس اطلس لطمه وارد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار