روسای جمهور مصر و تونس بر اهمیت تقویت همکاری ها برای مبارزه با تروریسم و ترسیم مفاهیم اصیل و درست از اسلام تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسای جمهور مصر و تونس روز یکشنبه دیدار و بر اهمیت تقویت همکاری ها برای مبارزه با تروریسم و ترسیم مفاهیم اصیل و درست از اسلام تاکید کردند.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و باجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس که در قاهره به سر می برد در نشست خبری مشترک بعد از مذاکرات رسمی ابراز امیدواری کردند صلح، ثبات و امنیت بار دیگر به منطقه و کشورهای آن باز گردد.

السیسی گفت: در دیدار با السبسی راه های مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را بررسی کردیم.

وی بر علاقه مندی کشورش به تقویت همکاری با تونس درخصوص مبارزه با تروریسم تاکید و تصریح کرد قاهره از همه تلاش های تونس برای مقابله با خطر تروریسم حمایت می کند.

رئیس جمهور مصر اظهار داشت در گفتگو با همتای تونسی خود درباره تازه ترین تحولات اوضاع در قدس و مسجد الاقصی نیز بحث و تبادل نظر و تاکید کرده است این تحولات تاثیر منفی بر ثبات منطقه دارد.

السیسی افزود: مصر و تونس بر حق ملت فلسطین برای تعیین سرنوشت خود و تشکیل کشور مستقل فلسطین در چارچوب مرزهای سال 1967 به پایتختی شرق قدس تاکید دارند.

وی اظهار داشت در دیدار با السبسی درباره اوضاع لیبی نیز گفتگو و ابراز امیدواری کرد صلح و ثبات بار دیگر به این کشور باز گردد.

رئیس جمهور تونس نیز گفت: تونس به اصل احترام قائل شدن برای استقلال و حفظ تمامیت ارضی همه کشورها و دخالت نکردن در امور داخلی دیگران پایبند است.

السبسی افزود در دیدار با السیسی درباره همه مسایل مهم مشترک منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار