رئیس این همایش بین المللی گفت: نخستین همایش بین المللی صدمات دندانی و دومین سمپوزیوم انجمن اندودانتیست های ( متخصصان درمان ریشه دندان ) ایران در مشهد برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد، دکتر علی اکبر شمسیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این همایش با حضور شش چهره شاخص از بزرگان و بنیانگذاران علم دنتا ترومالوژی و 700 نفر از متخصصان ، دانش آموختگان و دانشجویان حوزه دندان پزشکی کشور برگزار می شود.

از جمله محورهای این همایش را کاربرد رادیوگرافی های سه بعدی در تشخیص صدمات دندانی ، درمان اورژانس صدمات دندانی ، ملاحظات ماگزیلوفاسیال در صدمات دندانی ، ملاحظات دندانپزشکی کودکان در صدمات دندانی ، درمان پالپ زنده (روش ها و مواد وسایل نوین) ،درمان های صدمات دندانی و آسیب شناسی اجتماعی عوامل موثر در صدمات دندانی عنوان کرد.

وی اهداف اصلی همایش را ارائه دستاوردهای جدید علمی در قالب سخنرانی ها ، فیلم های آموزشی و کارگاه های عمومی ، همچنین ارائه شیوه های جدید درمان و نیز ارتقا فرهنگ پیشگیری از صدمات دندانی و آشنایی جامعه با اقدامات اولیه در این حوزه دانست.

دکتر شمسیان ادامه داد : میهمانان خارجی این همایش در قالب 10 سخنرانی انگلیسی آخرین دستاوردهای این حوزه را ارائه می کنند و سخنرانان کشوری هم چهره های مطرح در این حوزه هستند.

وی افزود : در جریان فراخوان مقالات پوستری این حوزه هم بیش از 100 مقاله به دبیرخانه همایش ارائه شد که از این میان 53 مورد در موضوعات دنتاترومالوژی برای ارائه به همایش انتخاب شدند که از ابتدای مهرماه بصورت پوستر الکترونیکی بر روی وب سایت همایش ارائه گردیده اند.

وی اظهار داشت: دو پنل و پنج کارگاه در حوزه های علمی ، آموزشی و عملی در حوزه جدیدترین شیوه های درمانی و تجهیزات نوین و مانند آن از دیگر برنامه های این همایش است.

رئیس انجمن اندودانتیست های خراسان رضوی هم در ادامه این نشست با اشاره به سابقه 20 ساله این انجمن گفت : همایش انجمن امسال همزمان با همایش بین المللی صدمات دندانی برگزار می شود که خود فرصتی مغتنم برای ارتقا سطح دانش متخصصان در این حوزه است.

دکتر سعید مرادی افزود : تاکنون به موضوع ترومای (صدمات ) دندانی کمتر پرداخته شده و ضرورت اطلاع رسانی و آموزش های در این حوزه بیشتر احساس می شود و نتیجه برگزاری این همایش در عین افزایش سطح دانش متخصصان این حوزه ، ارتقا معلومات عمومی مردم در چگونگی عمل در زمان برخورد با بیماران صدمه دیده از ناحیه دهان و صورت و مواردی از این نوع می باشد.

وی گفت : از این رو موضوع اصلی همایش انجمن اندودانتیست ها نیز بر مبنای همایش بین المللی صدمات دندانی است و با توجه به ثبت همایش در پایگاه اسنادی جهان اسلام تمامی مقالات همایش در این پایگاه ارائه می شود.

شایان ذکر است؛ همایش بین المللی صدمات دندانی و سمپوزیوم انجمن اندو دانتیست های ایران از 15 تا 17 مهرماه در محل هتل ثامن (ع) مشهد به همت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی و انجمن اندودانتیست های خراسان رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.