مدیرکل اداره گمرکات آذربایجان شرقی از کاهش 5 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در 6 ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

کاهش 5 درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ناصر نوروزی با اشاره به  کاهش میزان صادرات کالا افزود: آمار صادرات کالاهای غیر نفتی در استان با کاهش بالغ بر 529 هزار تن به ارزش بیش از 480 میلیون دلار است که نسبت به مدت  مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 4 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 5 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به عمده ترین کالاهای صادراتی گفت: از عمده ترین کالاهای صادراتی غیرنفتی مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از آن،میوه های خوراکی،ماشین آلات و وسایل مکانیکی، فرآورده های غلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای، شیر و محصولات حیوانی است.

مدیر کل اداره گمرکات استان در ادامه  افزود: اقلام صادراتی به بیش از 93 کشور های مختلف دنیا به ویژه کشورهای عراق – ترکیه – گرجستان – ارمنستان- جمهوری آذربایجان – افغانستان – ایتالیا – فدراسیون روسیه – پاکستان – اسپانیا صادر شده است.

نوروزی همچنین به آمار واردات کالا از گمرکات استان اشاره کرد و گفت: در 6 ماه نخست سال جاری میزان کالای وارداتی از گمرکات استان بالغ بر 259 تن به ارزش بیش از 531 میلیون دلار است که این میزان کالای وارداتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته معادل 24 درصد در وزن و 1 درصد در ارزش دلاری افزایش داشته است.

وی به عمده ترین گروه کالاهای صادراتی اشاره کرد و گفت: ماشین آلات و وسایل مکانیکی – چوب و اشیای چوبی – توتون و تنباکو – مواد پلاستیکی – میوه های خوراکی – ماشین آلات و دستگاه های برقی – کائوچو – قطعات ماشین آلات راهسازی –کاغذ و مقوا است.

مدیر کل اداره گمرکات تصریح کرد: کالاهای صادراتی به 25 کشور مختلف دنیا از جمله کشورهای ترکیه – چین – امارت متحده عربی – آلمان – ایتالیا – روسیه – هند – ژاپن – لهستان – فرانسه که پس از انجام تشریفات گمرکی از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

مدیر کل اداره گمرکات استان آذربایجان میزان تردد مسافر از طریق مرز زمینی و هوایی در 6 ماهه نخست سال جاری رادر مجموع بالغ بر 740 هزار مسافر عنوان کرد که این تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد مسافر ورودی 16 درصد و از نظر تعداد مسافر خروجی 20 درصد افزایش داشته است.

نوروزی افزود: میزان درآمد وصولی گمرکات استان در 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 253 میلیارد است که این میزان درآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 13 درصدی داشته است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.