دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی از سفر «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه به این کشور در نوامبر سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه قرار است در یک سفر دو روزه چهاردهم نوامبر به کره جنوبی رفته و با «پارک گئون های» رئیس جمهور این کشور دیدار و رایزنی داشته باشد.

رییس جمهور کره قرار است در این دیدار دامنه وسیعی از مسائل از جمله روابط دوجانبه، تغییرات آب و هوایی و آخرین تحولات در شمال شرق آسیا را با همتای فرانسوی خود مورد بحث و گفت‌وگو قرار دهد.

دراین رابطه، وزارت امور خارجه کره جنوبی دیروز اعلام کرده بود: «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه این هفته برای پیگیری آخرین تلاش‌ها در خصوص خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره به سئول سفر می‌کند.

بر این اساس، قرار است آمانو در این سفر دو روزه با «یون بیونگ» وزیر امور خارجه و برخی از دیگر مقامات بلند پایه این کشور درباره آخرین تلاش‌های انجام شده در راستای خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره دیدار و گفت‌وگو کند.

برخی کارشناسان بدون اشاره به زرادخانه‌های هسته‌ای رژیم اشغالگر قدس در منطقه خاورمیانه، سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به سئول آن هم به فاصله زمانی کمتر از یک ماه از تصویب قطعنامه‌ای در آژانس درباره کره شمالی را نشانی از عزم این نهاد بین المللی برای خلع سلاح اتمی در جهان می‌دانند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در قطعنامه مذکور ازکره شمالی خواسته بود به تعهدات خود در توافقنامه شش جانبه خلع سلاح هسته‌ای پایبند باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار