یک راه برای رفتن به جهنم!

افرادی که بخیل‌اند، از خود الهی دور شده‌اند و فقط به خود طبیعی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد بصیری در گفتگو با خبرنگار خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بیماری روحی و روانی و فکری (بیماری‌های شخصیتی) عللی دارد. بحث بخل و فخرفروشی یک پایه و اساس دارند و آن مبحث گم شدن خود واقعی است. 
دو نوع خود داریم، خود الهی و خود طبیعی که این خود طبیعی باعث گم شدن افراد است، این افراد دچار یک سردرگمی شخصیتی می‌شوند و دچار یک نوع خودکم‌بینی از درون می‌شوند و برای جبران این نوع خود‌کم‌بینی دست به کارهایی می‌زنند که ما اصطلاحا به آن کارها فخرفروشی و کبر می‌گوییم، بخل ورزیدن حبس کردن خود الهی است.

وی عنوان کرد: محال است خود الهی حبس باشد و بخواهد از وجود او رحمت بیرون آید. معمولا افرادی که از وجود آنها رحمت و نشاط و شادی منعکس می‌شود، خود الهی بیدار است. خود طبیعی آنان را در طبیعت نگه می‌دارد، بخیل دوست دارد خود داشته باشد و دیگران نداشته باشد (خود طبیعی است)
بخیلان انسان‌های کم‌ظرفیتی هستند که نتوانستند نسبت به دیگران حس نوع‌دوستی داشته باشند.

وی افزود: افراد بخیل می‌خواهند برای نشان دادن خود طبیعی به ریا صدقه می‌دهند که این گونه افراد به خدا و قیامت ایمان ندارند. دو حقیقت متضاد باهم قابل جمع نیستند، خود طبیعی باید در طول خود الهی باشد.

در آیات 37 و 38 و 39 سوره نساء به تفسیر کامل این نوع خصیصه شخصیتی منفی پرداخته و به نکوهش بخل‌ورزی و به تبع آن ریا و خودبینی پرداخته شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار