با وجود اینکه در قرن بیست ویکم قرار داریم هنوز برخی مناطق کشورمان از داشتن یک خط تلفن محروم هستند.

وعده آقای وزیر برای حل مشکل تلفن و اینترنت روستاها کی محقق می‌شود؟
به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،ارتباطات واژه ای که این روزها هر کسی از کوچک و بزرگ در شهر و روستا با آن برخورد کرده است وطبیعتا با توجه به رشد سریع فناوری های نوین ،نیاز به آن در هر قشری دیده می شود بنابراین می توان گفت برخورداری از سیستم های ارتباطی از جمله تلفن،اینترنت،تلفن همراه و اینترنت تلفن همراه امروزه یکی از لازمه های زندگی ما است.

اگر چه شاید شهرهای ما به تلفن یا اینترنت متصل هستند اما در برخی مناطق به خصوص مناطق روستایی کشور هنوز یک خط تلفن وجود ندارد و برقراری ارتباط در آن جا به سختی امکان پذیر است.

موضوعی که بنا به گفته وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات در این دوره درسال‌های اخیر گام‌های بسیار مهمی در راستای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی در نقاط مختلف کشور برداشته شده و طرح‌های مختلفی اجرا شده است،طرحی که قراراست تا پایان دولت یازدهم هیچ روستایی بدون ارتباط تلفنی واینترنت نباشد.

اما در طی دو سال گذشته هر چند تعدادی از روستاهاهیمان به تلفن خانگی واینترنت متصل شدند اما هنوز برخی روستاها از ارتباطات مخابراتی محروم هستند.

به گفته واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات 26 هزارروستایبالای 20 خانوارتلفندارندوکمتراز 1000 روستابالای 20 خانوارتلفنندارندکه این آمار نشان می دهد که روستاهای ما هنوز به تلفن دسترسی ندارند

اما وزیر ارتباطات اظهار امیدواری می کند که طی یک سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار به تلفن دسترسی داشته باشند.

از جمله مواردی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به روستاییان وعده می دهد اینترنت و دسترسی آن در روستاها است که درهمین مورد می گوید: که در سال گذشته 8 هزار روستا دارای اینترنت شدند و قرار است 25 هزار روستای دیگر از دو ماه آینده به ترتیب اولویت به اینترنت متصل شوند.

گفتنی است،باوجود اینکه چندین سال از ورود وسایل ارتباطی به کشور می گذرد شایسته است خدمات ارتباطی در روستاها وشهرهای کشورمان فراهم شود ولزومی به وعده های مسئولان برای خدمات رسانی نباشد چراکه اکنون در قرن بیست ویکم هستیم ووجود حداقل ارتباطات در مناطق ما کمترین انتظار از مسئولین کشور است.

انتهای پیام/
برچسب ها: وعده ، روستا ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۴
بذارید روستاییان در آسایش کامل زندگی کنن با ی اینترنت لاک پشتی عذابشون ندارین وکلی پول اینترنت ازشون نگیرین
آخرین اخبار