معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان از برگزاری دومین جشنواره نوجوان خوارزمی، ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ مهدی نامدارگفت: اولین جشنواره نوجوان خوارزمی، سال تحصیلی گذشته با شرکت هشت هزار و 582 نفر از دانش آموز در استان برگزار شد.

وی افزود: از این تعداد دانش آموزان شرکت کننده 1903 نفر به سطح شهرستان و منطقه و 130 نفر نیز به مرحله استانی راه یافتند و در نهایتپنج نفر از آنان به مرحله کشوری اعزام شدند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: در مرحله کشوری جشنواره که در مشهد مقدس برگزار شد دانش آموزان کردستانی رتبه سوم کشوری را کسب کردند.

وی به اهداف برگزاری این جشنواره نیز اشاره کرد و ارتقای دانش مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه ی کشف و حل خلاقانه ی مسائل، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان، موقعیت محور و مطابق برنامه درسی ملی، توجه ویژه به دستاوردهای علمی و عملی دانش آموزان برای ورود به میدان رقابت های علمی را از اهداف جشنواره دانش آموزی نوجوان خوارزمی بر شمرد.

نامدار با بیان اینکه این جشنواره همانند سال گذشته در چهار سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور برگزار خواهد شد، گفت: پژوهش، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست سازه‌ها و زبان و ادبیات فارسی از محورها و عناوین جشنواره می‌باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان به زمان اجرای این جشنواره در سطح مدرسه اشاره کردوگفت: دانش آموزان تا 15 بهمن 94 می توانند آثار خود را در محورهای اعلام شده به مدارس محل تحصیل خود تحویل دهند.

وی در پایان افزود: مهلت ارسال آثار دانش آموزان به مناطق نیز تا 20 بهمن سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.