سنندج؛

۳ باب کتابخانه در کامیاران افتتاح شد

سه باب کتابخانه عمومی در سه روستای «طا»، «خامسان» و «کوله ساره» از توابع شهرستان کامیاران با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان، فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ اسماعیل احمدی در مراسم افتتاح این کتابخانه ها با بیان اینکه این کتابخانه‌ها با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به بهره‌برداری رسید، گفت: در مجموع در این کتابخانه‌ها بیش از ۳۰ هزار عنوان کتاب موجود است و این واحد آماده ارائه خدمات به ساکنان این روستاها و روستاهای اطراف هستند.

وی افزود: مجموع اعتبار در نظر گرفته و هزینه ‌شده برای راه‌اندازی این سه باب کتابخانه، بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی در خصوص وضعیت کلی کتابخانه‌های افتتاح شده در این سه روستا، بیان کرد: کتابخانه واقع در روستای «طا» با نام «شهید حبیب‌الله معاذی» به صورت مشارکتی و خودیاری مردم این روستا به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و شهرستان کامیاران افتتاح شده است.

فرماندار شهرستان کامیاران هم در این در مراسم گفت: یکی از ضروریات جامعه ارتقاء سطح فکری و فرهنگی عموم است که باید این مهم از کودکی و از دوران ابتدایی و قبل آن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: راه اندازی کتابخانه عمومی در ایجاد عدالت فرهنگی بسیار موثر است و از کسانی که زمینه ایجاد این مکان فرهنگی را در روستاها فراهم می کنند باید تقدیر کرد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.