مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 500 تن محصول به از باغات شهر کوثر (گیوی) برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ غفار شعبانی از آغاز کار برداشت محصول به از سطح یکصد هکتار از باغات شهر گیوی خبر داد و افزود: سالانه بیش از 650 تا 700 تن به مرغوب و آبدار از باغات شهر گیوی برداشت می شود و این درحالی است که ظرفیت تولید این محصول در این شهر بیش از 2 هزار تن است.

وی میانگین تولید به در هر هکتار را بیش از 6 تن بیان کرد و گفت: محصول تولیدی در گیوی از نظر شکل و طعم متفاوت و درگونه های متفاوت است و این میوه را سرشار از ویتامین و بسیار مقوی است.

مدیر جهاد کشاورزی کوثر به را محصول استراتژیک شهرستان کوثر بیان کرد و از توسعه مکانیزه باغات به کوثر و تبدیل کشت سنتی و معیشتی به تولید تجاری و مدرن خبرداد.

شعبانی گفت: باغات محصول به شهر گیوی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ و محصول این شهر به استان های اطراف، تهران و حتی اصفهان بصورت ویژه عرضه می شود.

وی گفت: حاجی آقاکیشی، ملسی، آجی شیرین و ترش انواع به‌ های گیوی است که دراین میان حاجی ‌آقاکیشی رقم خاص شهر گیوی است که آبدار، ترد و بسیار خوشمزه است و از نظرانبارداری نیزرقم آجی شیرین و برای تهیه مربا نیز رقم به ترش استفاده می شود.

وی افزود: برگ سبز این میوه بصورت جوشانده برای گرفتگی قلب و عروق ،هسته ژله ای آن برای رفع سرفه و میوه فیبر دار آن برای هضم غذا بسیار موثر و مفید است.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: اردبیل ، برداشت ، محصول ، به ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.