معاون سياسي، امنيتی و اجتماعی استاندار يزد گفت: بخش عمده و زیاد متكديانی كه در سطح استان يزد جمع‌آوری و ساماندهی شده‌اند اتباع بيگانه و افراد غيربومی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدعلی طالبی با اشاره به جمع‌آوری و ساماندهی متكديان در سطح استان يزد در شش‌ماهه اول سال جاری گفت: مسئولين ارشد استان در جمع‌آوری و ساماندهی متكديان عزم جدي دارند، زيرا حضور متكديان چهره شهر را نازيبا می‌کند و اين وضعيت خوشايند استان يزد كه یکی از پایگاه‌های اصلی گردشگری كشور است، نیست. 
 
طالبی افزود: استان يزد با ویژگی‌های خاصی كه دارد اين جذابيت را برای حضور متكديان غيربومی در اين استان فراهم نموده كه خوشبختانه با اقدامات خوب شهرداري و همه دستگاه‌های اجرايي استان، شاهد هستيم كه متكديان غيربومي و اتباع بيگانه در سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهي شده‌اند. 
 
همچنین مجيد جواديان زاده ،مديركل دفتر امور اجتماعی و فرهنگي استانداري بابیان اينكه پديده تكدي گري يك آسيب پيچيده اجتماعي است، گفت: اين پديده به علت خصلت اجتماعي كه دارد متأثر از شرايط اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و گاه سياسي است كه رفع آن نيازمند اتخاذ سیاست‌های مناسب اقتصادي و فرهنگي و همچنين گسترش فعاليت نهادهاي دولتي و مشاركت سازمان‌های مردم‌نهاد در اين زمينه است. 
 
جوادیان با اشاره به اينكه مبارزه با اين آسيب اجتماعي، كار يك دستگاه و نهاد به‌تنهایی نيست، تصريح كرد: براي جمع‌آوری و ساماندهي متكديان به همگرايي، همكاري و تعامل تمام دستگاه‌های اجرايي استان نياز است. 
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.