لرستان؛

ورود قاچاقچیان پرنده به لرستان

مسول منطقه حفاظت شده اشترانگوه با اشاره به آغاز فصل زنده‌گیری پرندگان شکاری از تشدید نظارت‌ها و افزایش تیم‌های گشت و کنترل در این زمینه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهندس گودرزی گفت: به‌طور معمول شکارچیان از اوایل پاییزبرای زنده‌گیری پرندگان شکاری راهی لرستان می‌شوند.

وی افزود: یگان حفاظت به صورت آماده باش و با گشت های شبانه روزی و بدون وقفه و همچنین ایجاد اکیپ هایی متشکل از تمام ماموران یکان حفاظت منطقه و بکارگیری شبکه ی گسترده همیاران محیط زیست شهرستان دورود تمام مناطق را تحت نظارت و کنترلی دقیق خواهد گرفت.

گودرزی گفت: لرستان به دلیل برخورداری از کوهستانهای سر به فلک کشیده زاگرس زیسگاه مناسبی برای پرندگان شکاری ارزشمند است،که بعضی از این پرندگان بومی استان و بعضی دیگر غیر بومی هستند که به لرستان کوچ میکنند،از جمله انواع عقابها،شاهین ها،سارگپه،دلیجه ها،که همگی از سرمایه ای محیط زیست ایران هستند و هر گونه کوتاهی در زمینه حفاظت و از همه مهمتر جلوگیری از قاچاق این گونه های نادر جانوری ضرر جبران ناپذیری برای محیط زیست ایران به بار می آورد

گفت:از همه مهمتر حس مسئولیت شهروندان عزیز نسبت به محیط زیست است که میتواند نگذارد این میراث گرانبهای الهی مورد سود جویی عده ای افراد ناآگاه قرار گیرد.

لازم به ذکر است کارشناسان محیط‌زیست معتقدند اگر پدیده قاچاق پرندگان شکاری به همین روال استمرار یابد، بزودی دست این دیار از داشته‌ای ارزشمند و کمیاب خالی خواهد شد.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.