ميانگين برداشت باغات 2 تن در هکتار مي باشد و اولين محصولاتي که از باغات مرکبات برداشت مي شود ليموترش و نارنگي پر مي باشد که از اوايل شهريور آغاز و تا پايان مهر ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛به گفته مدير جهادکشاورزي لالي، توسعه و کشت مرکبات در اين شهرستان از سال 86 آغاز گرديده و انواع ارقام پيوندي مرکبات در قالب باغات الگويي از محل اعتبارات توسعه باغات در اراضي مستعد و شيبدار مديريت باغباني و با درخواست مديريت جهادکشاورزي لالي و تقاضاي باغداران در سطح 100هکتار انجام گرفته است.ارقام توسعه يافته در شهرستان انواع ليمو، پرتقال ، نارنگي و گريپ فروت مي باشد.

رقيه سلطاني الکوه اظهار داشت: با توجه به جديدالاحداث بودن باغات مرکبات در حال حاضر ميانگين برداشت باغات 2 تن در هکتار مي باشد و اولين محصولاتي که از باغات مرکبات برداشت مي شود ليموترش و نارنگي پر مي باشد که از اوايل شهريور آغاز و تا پايان مهر ادامه دارد؛ ساير ارقام مرکبات تا دي ماه برداشت خواهند شد.

وي يادآور شد: منطقه لالي بخاطر شرايط مناسب آب و هوايي در صورت تأمين آب اراضي و توسعه شبکه هاي آبياري براي توسعه مرکبات بسيار مستعد و مناسب مي باشد.

مدير جهادكشاورزي لالي افزود: برداشت حبوبات در لالي آغاز گرديده است، اين حبوبات شامل ماش و لوبيا چشم بلبلي ميباشند و در سطح 22 هکتار کشت شده اند و هم اکنون برداشت محصول ماش آغاز شده و تا پايان مهر ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/س

برچسب ها: خوزستان ، برداشت ، مرکبات ، باغ ، لالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.