شیراز؛

اهمیت محافظت از فضای مجازی در ایجاد امنیت

معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان جهرم گفت: محافظت از فضای مجازی در ایجاد امنیت بسیار مهم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جلسه شورای حافظت از فضای مجازی با حضور صحرائیان معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان جهرم برگزار شد.

به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل معاونت استانداري و فرمانداري ويژه شهرستان جهرم،معاون استاندار با اشاره به تشکیل شورای حفاظت از فضای مجازی گفت: جهرم نخستین شهرستان در استان فارس است که این شورا در آن تشکیل می‌شود.

صحرائیان افزود: این شورا با 8 عضو رسمی شامل روسای دانشگاه‌های جهرم، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، دادستان، صداوسیما، اداره فرهنگ و ارشاد با ریاست فرمانداری ویژه جهرم تشکیل‌ می شود.

وی بیان کرد: هدف از تشکیل این شورا نهادینه کردن فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی، مدیریت و آشنایی کاربران جهرمی از این محیط و قانون آن است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم ادامه داد: پلیس فتا شهرستان جهرم بسیار پیشرفته و مجهز به کادر مجرب است که به عنوان مثال فردی که مرتکب جرائم اینترنتی شده بود در کرج به ‌وسیله این متخصصان شناسایی و دستگیر شد.

صحرائیان تصریح کرد: فضای مجازی نیز از این موضوع مستثنی نیست و این شورا تلاش دارد قانون فضای مجازی بین کاربران جهرمی را ترویج دهد.

وی با بیان اینکه دشمنان از هر راهی وارد می‌شوند، تا به مملکت آسیب برسانند اظهار کرد: فضای مجازی یکی از راه‌هایی است که دشمن از آن استفاده می‌کند بنابراین باید دقت شود برخی کاربران ناخواسته با هدف این افراد همراه نشوند.

 رئیس شورای حافظت از فضای مجازی تاکید کرد: فضای مجازی مورد استفاده آحاد مردم قرار می‌گیرد و ضروری است که از فضای مجازی استفاده صحیح صورت گیرد و تهدیداتی که از این ناحیه در بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ، اخلاق و امنیت وجود دارد را شاهد نباشیم.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: اهمیت ، محافظت ، فضای ، مجازی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.