جولیو هاز سفیر سوئیس در ایران با جمشید انصاری استاندار زنجان دیدار کرد.

ديدار سفير سوئيس با استاندار زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی ؛استاندار زنجان ،در دیدار با جولیو هاز سفیر سوئیس در ابتدا از میزبانی عالی دولت سوئیس از مذاکرات 1+5 تقدیر و تشکر کرد و گفت: سوئیس همواره منادی صلح و آرامش در دنیا است

استاندار زنجان با اشاره به ویژگی اقتصادی و جغرافیایی استان گفت: زنجان به لحاظ جغرافیایی در چهارراه استانهای غربي و شمال عمل نموده. بطوریکه در شعاع 350 کیلومتری استان نصف جمعیت کشور مستقر و بیش از نصف تولیدات ایران نیز مربوط به این حوزه می باشد. لذا زنجان ویژگی لجستیکی ویژه ای را در کشور دارا است.

مهندس انصاری با اشاره به ظرفیت های کشاورزی و معدنی ، صنعتی و دانشگاهی  استان  افزود: استان زنجان پتانسیل های ویژه ای در تولیدات کشاورزی دارا است. بطوریکه 75 درصد تولیدات کشاورزی استان مازاد بر مصرف استان و شامل محصولات گرمسیری و سردسیری می باشد.

استاندار زنجان در ادامه تصریح داشت: استان به لحاظ صنایع معدنی جزو 10 استان برتر کشور و قطب تولید سرب و روی کشور می باشد.

وی همچنین ادامه داد: زنجان به لحاظ صنعت برق و نساجی دارای جایگاه ویژه ای در کشور است بطوریکه با جهت گیری بعمل آمده طی دو سال گذشته استان به قطب برق و IT بدل خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان بعنوان استانی دانشگاهی مطرح است گفت: از یک میلیون جمعیت استان 75 هزار نفر در مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و برخی از مراکز دانشگاهی استان مانند مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان دارای جایگاه ویژه ای در سطح کشور است.

وی برقراری همکاری علمی-پژوهشی، صنایع دانش بنیان را از فاکتورهای مهم ارتباطی استان با کشور سوئیس دانست و گفت: این همکاری می تواند در زمینه فرصت های مطالعاتی برای مراکز دانشگاهی باشد.

انصاری همچنين از انعقاد قرارداد همکاری شرکت سوئیسی با استان درخصوص نرم افزار های بانکی خبر داد.

در ادامه جولیو هاز سفیر سوئیس با اشاره به ترافیک کاری سفرای اروپایی بعد از مذاکرات 1+5 با ایران گفت: سوئیس همواره ارتباطات سازنده با دولت ایران دارد و امیدوارم قدمهای خوبی دربحث تعاملات با ایران بویژه استان زنجان فراهم شود.

وی موقعیت جغرافیایی استان را بی نظیر خواند و گفت:با اقدامات صورت پذيرفته ظرفیت ارتباطاتي به ویژه در بحث همکاری های دانشگاهی قابل ارتقاء است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: دیدار ، سوئیس ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.