مدیر آموزش و پرورش گفت: آسایش یک مملکت مدیون نیروهای نظامی و انتظامی است و همه افراد جامعه باید قدردان این قشر باشیم و زنگ مهر و دانش،تلاشی است که فرهنگ تقدیر و تجلیل از زحمت کشان جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،"محمود خدمتی" در دبیرستان محتشمی کاشان افزود: به استناد روایت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله امنيّت و سلامتي نعمتهایی است که نمی توان از عهده شکرگزاری آن برآمد و بر این اساس همه ما مدیون فداکاری و از خودگذشتگی نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.

به گفته وی، در جوامع توسعه يافته، فرهنگ سازي برای عمل به قانون، بستر توسعه همه جانبه است که بهره گیری از همه ظرفيت ها بويژه مدارس و فرهنگیان عاملي موثری در بهبود رفتارهاي مطلوب جامعه است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح پلیس یار با مشارکت دانش آموزان با هدف بستر سازی برای تقويت روحيه مسئوليت پذيری، گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، درونی نمودن احترام به قانون و رعايت حقوق ديگران با مشارکت فرهنگيان در مدارس اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح، دانش آموزان با مبانی نظم و انضباط فردی، ارتقاء سطح فرهنگ ايمنی و تقويت انضباط اجتماعی برای فرد ، خانواده و جامعه با مشارکت عملی آشنا می شوند که در نتیجه آن، خسارت های جبران ناپذير مادی و معنوی ناشی از تصادفات ، ترافيک و آلودگی صوتی و اتلاف منابع در جامعه کاهش پیدا می کند.

فرمانده نیروی انتظامی منطقه کاشان گفت: اقتدار پلیس نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه ولایت‌مداری محقق می‌شود که سرلوحه اعمال و برنامه های خود قرار داده است.

"سرهنگ مهدی پورغلامحسین" در آیین زنگ مهر و دانش در دبیرستان محتشمی کاشان افزود: عطوفت و مهربانی، احترام به حقوق شهروندی، در پرتو همدلی و همزبانی منجر به امنیت اجتماعی در همه ابعاد و بخشهای جامعه می شود و همه افراد باید در این مسیر تلاش کنند.

به گفته وی، آموزش، باعث بالندگی افراد جامعه است و از آنجا که شالوده هر فرد در مدرسه شکل می گیرد، آموزش و پرورش یکی از بخش هایی است که در توسعه کشورها مورد توجه قرار دارد.

وی دانش آموزان را سرمایه اجتماعی کشورها خواند و تصریح کرد: امروز، دشمنان، سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و جنگ نرم علیه جوانان کشور را به عنوان نسل بالنده مورد توجه قرار داده تا نسل آینده ساز را از هدف خود باز دارد.

وی تاکید کرد: فضای مجازی و مواد مخدر، مهمترین مسایلی است که در کمین نسل جوان جامعه است و مبارزه بی امان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در مسیر امنیت جامعه باعث شده است که ما را قدرت بزرگ مبارزه با مواد مخدر بدانند که این مبارزه نیازمند مشارکت دانش آموزان به عنوان نسل اینده ساز است.

پور غلامحسین با اشاره به امربه معروف در جامعه گفت: همه ما موظفیم در جهت رعایت قانون و احترام به حقوق همنوع تلاش کنیم و نمی توانیم نسبت به اجرای آن بی تفاوت باشیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.