کارگردان تئاتر کودک و نوجوان گفت: تلویزیون در کنار تبلیغ چیپس و پفک از تئاتر هم حمایت کند.

مرضیه برومند در حاشیه اختتامیه بیست و دومین جشنواره بین الملل تئاتر کودک و نوجوان همدان در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری تئاتر به حضور پرشور مخاطبان اشاره کرد و گفت: استقبال مردم مردم از این جشنواره بی نظیر بود، سالن های نمایش سرشار از شور و شوق کودکانه و رضایت در چشم مخاطبان موج می زد.

وی افزود: خوشبختانه مسئولان جشنواره تشریفات دست و پاگیر را حذف کرده و به اصول موضوع پرداخته اند که این مهم در بالا رفتن کیفیت جشنواره تاثیر بسزایی داشته است.

برومند در ادامه از نتیجه مثبت حضور گروه های خارجی در این سخن به میان آورد و ابرازداشت: ارتباط بین هنرمندان هدف عمده برگزاری جشنواره است، حضور گروه های نمایشی این امکان را فراهم می آورد که هنرمندان ایرانی و خارجی با اندیشه ها و تجربیات کاری هم آشنا شوند.

کارگردان فیلم مدرسه موش ها اضافه کرد: همچنین حضور گروه های نمایشی خارجی و دیدن کار آن ها باعث می شود که هنرمندان و مخاطبان ایرانی با سلیقه کودکان کشورهای دیگر آشنا شوند.

این کارگردان تئاتر عروسکی در بخش دیگری از سخنانش به عوامل تاثیر گذار در جذب مخاطب کودک اشاره کرد و  ابراز داشت: در حوزه تئاتر کودک توجه چندانی به گروه سنی مخاطب نمی شود، اغلب کارهایی که در این حوزه ساخته می شود گرایش به کارهای بزرگسال دارد.

وی تاکید کرد: مخاطب کودک به دریافت مفاهیم سنی متناسب با سن خود نیاز دارد، وقتی نمایش نتواند دغدغه کودک را مرتفع کند، انگیزه دیدن نمایش در مخاطب کم رنگ می شود لذا هنرمندانی که در این حوزه فعالیت می کنند باید خود را به دنیای کودکان نزدیک و در ساخت کار کودک را محور قرار دهند.

برومند در ادامه به ضرورت افزایش امکانات زیرساختی تئاتر کودک و نوجوان اشاره و بیان کرد: کمبود سالن و امکانات زیرساختی توسعه تئاتر کودک را با مشکلات جدی مواجه کرده، وقتی هنرمند نتواند کار خود را به دلیل محدودیت سالن به مخاطب ارائه کند و کارها اجرای عمومی نداشته باشد، تئاتر کودک دیده نمی شود و انگیزه هنرمندان برای ساخت کارها کاهش می یابد.

این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان همچنین از ضعف تبلیغات در حوزه تئاتر کودک سخن به میان آورد و گفت: تئاتر کودک برای دیده شدن به تبلیغات نیاز دارد اما متاسفانه به دلیل بالا بودن هزینه تبلیغات اغلب گروه های نمایشی نمی توانند به درستی کار خود را به مخاطب معرفی کنند.

وی تاکید کرد: گروه های نمایشی برای تبلیغ کار به حمایت رسانه ها نیاز دارند، چرا تلویزیون شامپو و چیپس و پفک را تبلیغ می کند اما برای گروه های نمایشی این امکان را فراهم نمی کند؟

کارگردان مجموعه تلویزیونی خونه مادربزرگه در پایان گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا تئاتر هم مثل فیلم ایرانی برای دیده شدن به شبکه های ماهواره ای برده می شود .



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.