به باور یک کارشناس آمریکایی، مذاکره و حفظ رژیم کنونی سوریه، تنها راه حل مناقشه در این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، جیمز گلوین--  استاد تاریخ دانشگاه لس آنجلس – مدعی شد: "روسیه در سوریه تحرکاتش را افزایش داده است. هدف اصلی روسیه در این ماجرا نابود کردن گروه تروریستی داعش نیست. هدف اصلی روسیه در این حملات، حفظ رژیم بشار اسد -- رئیس جمهور سوریه -- است."

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: "روسیه با این حملات هوایی می خواهد پوشش هوایی به وجود بیاورد تا در سایه آن، نیروهای ارتش سوریه و حزب الله و شاید هم نیروهای ایرانی بتوانند به حملات خود ادامه بدهند. بعید است روسیه خودش بخواهد نیروهای نظامی زیادی را در سوریه وارد عمل کند."

این کارشناس آمریکایی گفت: "اشتون کارتر -- وزیر دفاع آمریکا -- به این تحرکات جدید روسیه پاسخ داده و گفته است روسیه برای این اقداماتش هزینه پرداخت خواهد کرد. بخشی از این سخنان اشتون کارتر، تفکر خام و تهدید در لفافه است. به هرحال، روسیه نیز به علت اقدامات نظامی اش هزینه هایی متحمل خواهد شد. باید توجه داشت که عناصر چچنی در جمع نیروهای گروه جبهه النصره و گروه تروریستی داعش حضور دارند و بی تردید این عناصر می توانند برای روسیه مشکل آفرین باشند."
 
وی در ادامه مدعی شد: "روسیه برای حمایت از رژیمی در سوریه وارد عمل شده است که در میدانهای نبرد در مقابل نیروهای مقابل در حال شکست خوردن بود. با تشدید اقدامات روسیه در سوریه، عربستان نیز به تحرکاتش خواهد افزود. در چنین شرایطی، تلاشهای پشت پرده برای رایزنی و گفتگوی سیاسی برای حل مسئله سوریه افزایش خواهد یافت. این مسئله، بعد مثبتی است که در نتیجه تحرکات روسیه در منطقه می تواند شکل بگیرد.امیدواریم کنفرانسی درباره سوریه در ژنو برگزار شود و این بار، ایران نیز در این کنفرانس شرکت داشته باشد و از طریق مذاکرات بتوان به نوعی راه حل برای مسئله سوریه دست یافت."

جیمز گلوین در پایان اظهار داشت: "نتیجه نهایی این بازی آن خواهد بود که رژیم بشار اسد باقی بماند. البته ممکن است خود بشار اسد باقی بماند یا باقی نماند. آمریکا و روسیه و مخالفان سوری در این خصوص اختلاف نظر دارند. این راه حل برای سوریه بسیار خوب خواهد بود. زیرا نوعی راه برون رفت برای روسیه فراهم خواهد آورد و درعین حال برای آمریکا نیز راه خروج از این وضع را به وجود می آورد و از به وجود آمدن وضعی همانند لیبی در سوریه جلوگیری می کند. تنها راه حفظ ساختارهای اجتماعی و نهادهای قدرت در سوریه برای تامین نیازهای مردم و تامین امنیت این کشور، استمرار رژیم کنونی سوریه است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۷ مهر ۱۳۹۴
مرگ بر آل سعود
آخرین اخبار