رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 19و 20 مهر برای توزیع صبحانه هماهنگ بین مدارس تعیین شده است و این کار به عنوان حرکت نمادین در استان اجرا می‌شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم: رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان قم از طرح ترویج فرهنگ استفاده از تخم مرغ در مدارس قم خبر داد.

وی با اشاره به هفدهم مهرماه که گرامیداشت روز جهانی تخم مرغ است گفت: برنامه‌ای با همکاری جهاد کشاورزی، اداره‌کل آموزش و پرورش و اتحادیه مرغداران در نظر گرفته شده است.

هادی هدایتی پور هدف از این برنامه را ترویج مصرف تخم مرغ با شعار «هر انسان سالم در هر روز می‌تواند یک تخم مرغ مصرف کند»، عنوان کرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان قم هدف جامعه را دانش آموزان  برشمرد و گفت: حدود 250 هزار نفر از دانش‌آموز در استان قم وجود دارد و برای این کار پنج مدرسه هماهنگ کردیم که صبحانه هماهنگ شامل تخم مرغ، نان و گوجه بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

هدایتی‌پور با بیان اینکه این کار در جهت فرهنگ‌سازی و دانش‌افزایی انجام می‌شود تصریح کرد: دانش‌آموزان با ارزش تغذیه‌ای تخم مرغ آشنا می شوند، و از آنجایی که دانش‌آموزان سفیران خوبی برای ترویج فرهنگ تغذیه‌ای هستند، می‌توانند محور ارتباطی خوبی برای از مدرسه به خانه و بالعکس باشند.

وی با بیان اینکه 19 و 20 مهر برای توزیع صبحانه هماهنگ بین مدارس تعیین شده است،خاطر نشان کرد: این کار به عنوان حرکت نمادین در استان اجرا می‌شود و قرار است اینگونه اقدامات مقطعی نباشد و هر چند ماه یک بار در طول سال تحصیلی تکرار شود.

انتهای پیام/ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.