همزمان با انتخاب اصفهان به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی، طرح نشان‌دار کردن فروشگاه‌های صنایع دستی از این شهر آغاز شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛پویا محمودیان، مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور ، از اجرای طرح نشان‌دار کردن فروشگاه‌های صنایع دستی در اصفهان خبر داد و گفت: اعتمادسازی یکی از مزایای نشان‌دار کردن فروشگاه‌های صنایع دستی است و با اعطای نشان اعتماد، مردم با اطمینان محصول مورد نظر را خریداری می‌کنند و می‌دانند هم کنترلی بر کیفیت آنچه می‌خرند وجود دارد و هم بر قیمت آن نظارت می‌شود.

وی ادامه داد: برای مثال بیشتر ترمه‌هایی که امروز به عنوان هنر سنتی فروخته می‌شود مکانیکی است و جزو صنایع دستی به شمار نمی‌رود اما مردم آگاهی چندانی ندارند و هیچ نشانی هم نیست که فروشگاه‌های معتبر را از نامعتبر جدا کند اما با آغاز این طرح، علاقه‌مندان با خیال آسوده از فروشگاه‌های معتبر خرید می‌کنند.

مدیرکل صادرات صنایع دستی کشور افزود: ۱۱ مهرماه، جشن و مراسمی در اصفهان برگزار و این شهر به عنوان شهر خلاق صنایع دستی معرفی و ثبت جهانی شد. ما در حاشیه این برنامه، طرح نشان‌دار کردن فروشگاه‌های صنایع‌دستی را به شکل پایلوت در شهر اصفهان شروع کردیم. این طرح در مورد شهرها و فروشگاه‌های دیگر هم به اجرا درمی‌آید تا از کالاهای اصیل و باکیفیت حمایت شود.  

محمودیان با اشاره به این‌که فهرست فروشگاه‌های نشان‌دار در اختیار تورگردانان و بانک‌ها قرار می‌گیرد گفت: ما فهرست این فروشگاه‌ها را در اختیار تورگردانان می‌گذاریم و به بانک‌هایی که می‌خواهند برای سبد جوایز غیرنقدی خرید کنند هم اعلام می‌کنیم. این فروشگاه‌ها نباید کالای غیرایرانی داشته باشند و از کیفیت خوب چیدمان و همچنین قیمت‌های کنترل شده برخوردار باشند.
منبع:ایرنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.