با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، اولین جلسه کمیته تدوین برنامه ششم توسعه کارگروه ساماندهی مد و لباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس؛ در ابتدای این جلسه قبادی ضمن خیر مقدم به حضار در جلسه، با معرفی اعضای کمیته اعلام داشت: خوشبختانه به دلیل توجه و اهمیت مقوله مد و لباس، کارگروه مستقلی برای تدوین برنامه ششم توسعه در این حوزه و در ساختار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده است. 

وی همچنین به دشواری‌های این حوزه به دلیل نو و جدید بودن موضوع اشاره کرد و جمع‌بندی مناسب و منطقی با یک نگاه عمومی را نیاز به همکاری سایر حوزه‌ها همانند اصناف، صنایع نساجی، آموزش و پرورش، فنی و حرفه‌ای و ... دانست.

در این جلسه که با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی، وزارت صنعت معدن و تجارت، مراکز علمی دانشگاهی اتاق اصناف ایران، آموزش و پرورش، فنی حرفه ای و کارشناسان و برخی از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، حاضران به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون تدوین برنامه ششم توسعه پرداختند و مواردی همچون: تعریف مد و لباس با مولفه‌های اسلامی ایرانی، عوامل موثر بر مد و لباس در چرخه مد شامل آموزش و پژوهش، طراحی، تولید، توزیع و مصرف با توجه به تبیین و تحلیل وضع موجود از ابتدای سند چشم‌انداز 20 ساله، بررسی و تشریح وضعیت مطلوب، تدوین شاخص‌ها برای هر کدام از عوامل موثر در حوزه‌های طراحی، تولید، توزیع و مصرف، ارائه اطلاعات توسط اعضای به هر شاخص مرتبط شده، تعیین نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات این حوزه به صورت تیتروار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در پایان این جلسه مقرر شد اعضای با نگاه به تدوین قانون به صورت فراگیر و با عمومیت همه بخش‌ها اعم از تحقیق و پژوهش تا تولید و مصرف و عرضه و تبلیغ و با برجسته کردن نقش بخش خصوصی به جهت ارتقای رضایت بخشی از محصولات داخلی مد و لباس با نگاه به نیاز و ذائقه مخاطب و شناسایی ظرفیت‌ها و موانع و با نگاه بازارمحور و به تبع آن درگیری همه حوزه‌های مرتبط در همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در تدوین این برنامه گام بردارند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار