کرمانشاه؛

بیشترین جرایم سایبری استان کرمانشاه مربوط به جرایم اقتصادی است

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اعلام این خبر گفت: جرایم اخلاقی با 31 درصد و جرایم اجتماعی با 15 درصد در رتبه های بعدی بیشترین جرایم سایبری استان قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرهنگ علی شفیعی مهر گفت : در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش شش درصدی جرایم رایانه‌ای را داشته ایم .

وی از موفقیت پلیس در کشف جرایم خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود 98 درصد از پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا منجر به کشف شده است.

شفیعی در ادامه با اشاره به افزایش 30 درصدی دستگیری متهمان در شش ماهه ابتدای سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیان داشت: از مجموع مجرمان سایبری 80 درصد را مردان و 20 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به افزایش آمار جرائم سایبری با پیدایش شبکه‌‌های اجتماعی افزود: عدم شناخت کافی از فضای مجازی وشبکه‌های اجتماعی خطرات بسیاری را در پی خواهد داشت و در همین راستا ضروری است آگاهی و آموزش لازم در زمینه استفاده از این امکانات به جامعه داده شود.

شفیعی به کاربران توصیه کرد به هیچ عنوان به فضای مجازی اعتماد نکرده و عکس‌ها و تصاویر خود را در این فضا قرار ندهند و جهت امنیت خاطر از شبکه‌های اجتماعی مجاز و بومی استفاده کنند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: کرمانشاه ، جرایم ، سایبری ، درصد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.