قائم مقام وزیر نیرو ایده "شهردار رودخانه" در پروژه کشف رود را الگوی سایر رودخانه ها در کلانشهرها توصیف و بر ضرورت حمایت از این طرح ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز مشهد؛ قائم مقام وزیر نیرو در بازدید از پروژه‌ کشف رود و آزاد سازی اراضی بستر و حریم رودخانه کشف رود گفت: پروژه "شهردار رودخانه" کشف رود مشهد الگویی برای سایر رودخانه‌ها در کلانشهرهای کشور است و عملیاتی شدن این پروژه بزرگ با مدیریت جمعی در سطح کشور منحصر به فرد است.

ستار محمودی در توضیح ایده شهردار روخانه گفت: در قالب این ایده یک رودخانه صاحب شهرداری می‌شود همچنین وزارت نیرو از حیث قانونی و منابع مالی از این پروژه حمایت لازم را دستور کار قرار می‌دهد.

وی با تاکید براینکه پروژه آزاد سازی حریم کشف رود فراتر از گستره مورد مطالعه و نقشه برداری است، گفت: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته این اراضی تبدیل به فضای سبز همراه با محیطی مفرح و هوایی سالم می‌شود و ایده "شهردار رودخانه" برای نخستین بار در کشور به صورت عملی در پروژه کشف رود نهادینه می شود.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه همکاری استانداری، شهرداری، محیط زیست، قوه قضاییه و با هدایت شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در رابطه با اجرای پروژه کشف رود مشهد قابل تحسین است، افزود: مدت زمان مورد نیاز برای عملیات آزاد سازی اراضی و حریم رودخانه کشف رود مشهد نیازمند سه سال است.

محمودی با اشاره به این مطلب که منابع محدودی برای رودخانه ها در سطح کشور اختصاص دارد، تصریح‌کرد: وزارت نیرو از طرح های اجرایی در رابطه با رودخانه‌های جاری در شهرها حمایت می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: مجموع اراضی آزاد شده واقع در بستر رودخانه کشف رود تاکنون به مساحت حدود 267 هکتار است.

محمد حسین جعفری افزود: تاکنون از محل اعتبارات جاری شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی هزینه‌های اقدامات آزاد سازی بستر رودخانه کشف رود انجام شده است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح آزاد سازی کشف رود نیازمند هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های دست‌اندر کار نظیر شهرداری، قوه قضاییه و محیط زیست است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.