یزد؛

5/12 درصد از معلولین استان یزد نابینایان هستند

معاون توانبخشی بهزیستی استان یزد گفت: در ایران حدود 120 هزار معلول بینایی وجود دارند که این میزان در استان یزد 12.5 درصد از گروه معلولین را تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد حسین غنیمت گفت: تعداد نابینایان استان  6هزار و 200 نفر هستند که از این تعداد  3 هزار و 150 نفر معلولین به طور مستقیم تحت پوشش بهزیستی استان هستند و معادل همین تعداد افراد نابینا و کم بینایی هستند که به صورت غیرمستقیم از خدمات حمایتی بهزیستی از قبیل کمک هزینه تحصیلی، توانبخشی، توانپزشکی و مراکز ارائه خدمات در بخش های دولتی و غیردولتی بهره مند می شوند.

غنیمت  گفت: بر اساس امار سازمان بهداشت جهانی در حال حاضر 285 میلیون نفر نابینا و کم بینا در جهان هستند که 39 میلیون آنها نابینا و بالغ بر 246 میلیون نفرکم بینا هستند.

به گفته وی حدود 19 میلیون نفر از نابینایان جهان را کودکان شکل می دهند و 65 درصد از افراد نابینا و کمی بینا را افراد بالای 50 سال شامل می شوند.
 
دکتر غنیمت علل عمده مشکلات بینایی را عوامل ارثی و ژنتیکی، بیماریهای عفونی و غیرعفونی، تروما و حوادث، تغییرات سنی شبکیه، تخریب و اضمحلال شبکیه دانست و گفت: در این راستا بهزیستی اقدام به اجرای طرح های پیشگیرانه از قبیل مشاوره ژنتیک، غربالگری بینایی، تشخیص و مداخله بهنگام و ارائه خدمات توانبخشی و درمانی و مواردی از این دست نموده است
 
وی با بیان اینکه 80 درصد اختلالات بینایی قابل پیشگیری است اظهار داشت: در صورت انجام اقدامات پیشگیرانه 4 نفر از هز 5 نفر نابینا می توانست از نعمت بینایی برخوردار شود.

انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.