اعضای هیأت مدیره خانه تئاتر امروز در نشست رسانه‌ای به شفاف‌سازی بسیاری از مشکلات این خانه پرداختند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست رسانه‌ای هیأت مدیره خانه تئاتر و مسائل به وجود آمده طی این مدت با حضور علیرضا نادری، اصغر دشتی، حمیدرضا پورآذری، امیر اسمی در تئاتر شهر برگزار شد.

ابتدا اصغر دشتی عضو هیأت مدیره خانه تئاتر به تشریح برنامه‌های هیأت مدیره طی 17 ماه گذشته پرداخت و عنوان کرد: فروردین سال 93 با حمایت 7 انجمن، هسته‌ای 5 نفره شکل گرفت که علیرضا نادری نماینده ما در این هیأت مدیره عنوان کرد که هدف ما نگاه به آینده است.

وی ادامه داد: صنف جایی نیست که مادام‌العمر باشد و این توپ باید دست به دست شود و اگر آینده‌نگری داشته باشیم، موفق خواهیم شد و به محض اینکه ما وارد هیأت مدیره شدیم کار مطالعاتی را شروع کردیم و برنامه‌ای را تنظیم کردیم که طبق این برنامه خانه تئاتر دو ضعف اساسی دارد یکی از آن‌ها اصلاح درون خانه است و دیگری پردازش بیرون خانه.

دشتی تصریح کرد: کوچکترین انتظارمان این است که صنف از لحاظ درون‌خانه‌ای اصلاح شود. به دلیل مشکلاتی که طی این چند وقت وجود داشت باعث شد ما 3 نفر از هسته‌ 5 نفره، 3 ماه در جلسات هیأت مدیره شرکت نکنیم.

در ادامه علیرضا نادری عضو هیأت مدیره خانه تئاتر بیان کرد: من یکی از افرادی هستم که 30 فروردین در یک نطق 15 دقیقه‌ای وارد صنفی چون خانه تئاتر شدم که فکر می‌کردم بتوانیم تغییراتی را در تئاتر ایجاد کنیم. به همین خاطر برنامه‌ای را تدوین کردیم و تصمیم گرفتیم به گذشته بر نگردیم، حقوق افراد را بر حقوق خودمان ترجیح بدهیم و به آینده فکر کنیم. اکنون مشکلات خانه تئاتر قابل حل نیست و به بن‌بست رسیدیم الان خانه تئاتر به عنوان سازمان صنفی عقب افتاده است.

وی افزود: معدل خانه تئاتر طبق جدول و بر اساس نظر‌سنجی و مصاحبه با افراد زیر سطح استاندارد است. ما دچار انسداد هستیم. در واقع همان روز‌های اول خیلی افراد به ما گفتند وارد آنجا نشویم.

نادری گفت: خانه تئاتر هنوز در مسئله بیمه دچار مشکل است، در آنجا به اصل اساسنامه پایبند نیستند و اکنون ما اینجاییم تا گزارش فعالیت 17 ماهه را برای افکار عمومی مطرح کنیم.

وی خانه تئاتر را کماکان درگیر مسائل روزمره خواند و بیان کرد: متأسفانه خانه تئاتر تشخیص خود را از دست داد. وقتی ما نامه‌ای از برنامه‌های خانه تئاتر را برای معاون اول رئیس‌جمهور فرستادیم با واکنش‌های تخاصمی روبرو شدیم. در واقع زمانی که می‌خواستیم با دولت به عنوان صنف ارتباط برقرار کنیم با ما تخاصمی برخورد می‌کردند.

نادری تأکید کرد: برای تک تک افراد خانه تئاتر طوری معنا شده که بدون ایرج راد خانه، خانه نیست و یکی دیگر از معضلات خانه تئاتر بازرسان این خانه است. به طوری که از لحاظ امور مالی و خیلی موارد دیگر شفاف‌سازی نمی‌شود و تشکیلات ضعف خود را قبول ندارند و هر عملی را مصادف با نابودی خود می‌دانند.

وی افزود: مدیر عامل خانه تئاتر دست پاکی دارد اما ما به عنوان اعضا باید از گزارش‌ مالی خانه خبردار باشیم. ماجرای تعاون مسکن با اختلاف روبرو شد به طوری که این مسئله خانواده تئاتر است.

نماینده انجمن عکاسان در خانه تئاتر اظهار داشت: طبق اساسنامه خانه صنف نیست بلکه مؤسسه فرهنگی هنری خانه تئاتر است.

اصغر دشتی از اعضای هیأت مدیره خانه تئاتر در پاسخ به نماینده انجمن عکاسان بیان کرد: ما خیلی دیر متوجه شدیم که خانه تئاتر صنف نیست بلکه مؤسسه فرهنگی و هنری است و نکته شگفت‌انگیز این موضوع آن است که مدیر عامل مدیر مسئول این مؤسسه است.

در پایان علیرضا نادری عنوان کرد: من شخصاً به تشکیلات خانه تئاتر بر نمی‌گردم اما این موضوع به معنای استعفا نیست. در حالی که بعد از 3 ماه حضور نیافتن در جلسات اعضای هیأت مدیره باید اخراج شویم اما اینگونه نشده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار