وی افزود: شکل گیری شبکه هنرهای دیجیتال به حق یکی از مهم ترین اهداف رشته هنرهای رایانه ای است.
وی ادامه داد: هنر که از زمان های قدیم به شکل های مختلف وجود داشته است، بخشی از زندگی روزمره ماست و در همه فرهنگ های سراسر دنیا وجود دارد . اغلب مردم هنر را تحسین می کنند و از دیدن و خلق کردن ان لذت می برند.حتی ممکن است از نظر مالی و یا معنوی آن را حمایت کنند.
سرپرست دانشکده هنرهای رایانه ای افزود: شکل گیری هنرهای دیجیتال به بیش از شش دهه پبش باز می گردد. در واقع اولین ظهور این هنر دز سال 1965 بود اما به نظر می رسد تازه در ایران به عرصه ظهور می رسد و به صورت مستقل به آن نگریسته می شود. برای همین شاید در تعریف هنر رایانه ای در کشورمان دچار مشکل شده ایم.
غفاری ابراز کرد: امیدوارم هنر دیجیتال در ایران به عنوان یک پدیده جدید نباشد و هنرمندان به سمت ایده هایی بروند که پتانسیل اجرایی توسط تکنیک های دیجیتالی را دارا باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از ارسال 150 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: داوری این جشنواره در سه مرحله صورت گرفت که در مرحله اولیه توسط هیات داوری45 اثر منطبق با معیارهای مد نظر جشنواره انتخاب و پس از آن در داوری ثانوی که به صورت جداگانه در دو بخش انیمیشن و اپلیکیشن صورت گرفت 20 اثر انتخاب شد و در داوری نهایی 12 اثر نهایی توسط هیات داوران انتخاب شد.