رئیس جمهور آمریکا گفت: توافق تجارت آزاد دو سوی اقیانوس آرام رقابت را برای شرکت ها و محصولات آمریکایی تسهیل می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت کاخ سفید، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در نطق هفتگی خود گفت: این هفته پس از پنج سال تلاش به همراه یازده کشور دیگر به توافق تجاری جدیدی دست یافتیم که ارزش های آمریکا را توسعه می دهد و از کارگران آمریکایی حفاظت می کند.
 
علت اینکه دستیابی به این توافق پنج سال طول کشید این بود که آمریکا تلاش داشت به توافقی دست یابد که به بهترین نحو منافع کارگران آمریکایی را تامین کند.
 
صادرات آمریکا نقشی بسیار حیاتی از احیای آمریکا از رکود اقتصادی ایفا کرد. سال گذشته آمریکا رکودی جدید برای پنجمین سال متوالی در زمینه صادرات به دست آورد و بیش از دو تریلیون دلار کالا و خدمات صادر کرد.

محصولات صادراتی آمریکا حدود دوازده میلیون فرصت کاری را در این کشور حمایت می کند و این گونه شغلها معمولا درآمد بیشتری ایجاد می کنند. با این حال قوانین قدیمی موجب شده بود کارگران آمریکایی متضرر شوند و این توافق نامه جدید یعنی توافق تجاری دو سوی اقیانوس آرام این شرایط را تغییر خواهد داد.

این توافق همچنین مالیات های سنگینی که کشورهای حوزه اقیانوس آرام برای کالاهای آمریکایی اعمال می کنند حذف خواهد کرد و این توافق کشاورزان، دامپروان، صنعتگران و شرکت های آمریکایی را در موضعی قرار خواهد داد که با راحتی بیشتر می توانند محصولات خود را صادر کنند. 

وی افزود: این توافق موجب ایجاد شدن شرایط برابر برای محصولات در بازار می شود و در این شرایط کارگران آمریکایی به راحتی قادر به رقابت با هر فردی دیگر در جهان هستند.

متن این توافق پیش از آنکه من آن را امضا کنم در اینترنت منتشر خواهد شد و من خواستار همکاری با هر دو حزب اصلی آمریکا در کنگره برای تصویب آن هستم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار