نماینده درود در موافقت طرح با یک فوریتی آن را جامع و حمایت کننده از حقوق ملت اسلامی دانست.

طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام از حقوق ملت صیانت خواهد کرده گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قائد رحمت نماینده درود و ازنا با اشاره به امضا 50 نفر از نمایندگان برای تغییر دستور کار اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع برجام که باید تا 26 مهرماه تعیین تکلیف شود، برخی نمایندگان طبق آیین نامه داخلی مجلس امضاهایی را جمع آوری کردند تا طرح یک فوریت اقدام متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام در دستور کار قرار بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: در این طرح صیانت از حقوق ملت اسلامی در زمینه دانش هسته‌ای و رعایت حدود شرعی و قانونی مقرر شده توسط مقام معظم رهبری در مورد مذاکره با 1+5، جلوگیری و انسداد هرگونه راه نفوذ و اقدام یک جانبه طرف‌های مقابل دراین طرح گنجانده شده است. 

وی ادامه داد: آنچه که در این طرح آمده می‌تواند ضرورت‌هایی را برای مردم بیشتر روشن کند، در این طرح به دولت اجازه داده شده که می‌توند به صورت داوطلبانه در صورتی برجام را به نحوی اجرا کند که تکالیف و احکام متعددی که در 9 بند و 2 تبصره آمده در فرآیند اجرا را رعایت کند.

قائد رحمت با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری در مورد منع سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی اظهار کرد: مجلس در همین طرح مواضع خود را برای همیشه روشن کرده که باید تمامی سلاح‌ها حتی رژیم صهیونیستی نیز جمع آوری شود.

وی تأکید کرد: در بند دیگر این طرح اعلام شده که برجام باید برپایه همکاری متقابل باشد یعنی حقوق ملت ایران رعایت شده و از هرگونه اقدام مبتنی بر فشار و تهدید وهمچنین عدم پایبندی طرف مقابل در بازگرداندن تحریم‌های لغو شده توسط دولت به دقت رصد شود.

نماینده درود بیان داشت: بحث موشکی، دفاعی و آب سنگین را نیز در این طرح آورده‌ایم و اکنون که تیم مذاکره کننده مقتدر ما به این مذاکرات رفته‌اند و در هر صورت بده بستانی هم در مذاکرات وجود دارد از نمایندگان می‌خواهیم هرچه زودتر به این طرح رأی داده تا برجام تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار