رییس پلیس راه استان کرمانشاه نمره رانندگی کرمانشاهیان را با ارفاق 13 اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سرهنگ محمد مرادی گفت رانندگان کرمانشاهی با ارفاق نمره 13 را در رانندگی می گیرند.

وی تصریح کرد: مهم ترین معضل و مشکل که ما در رانندگی رانندگان استان با آن مواجه هستیم، بحث سرعت غیرمجاز است.

مرادی گفت: بیش از 57 درصد رانندگان مقصر در تصادفات استان در شش ماهه ابتدای امسال زیر 34 سال سن دارند و بیشتر آنها رفتارهایی قانون گریز دارند.

وی عامل 38 درصد تصادفات استان را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه عنوان کرد و تافزود: این عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت زیاد خودرو است که راننده قادر نیست خودرو را کنترل کرده و در پی آن تصادف رخ می‌دهد.

مرادی اظهار کرد: رانندگان در حالی با سرعت غیر مجاز حرکت می‌کنند و تلاش دارند زودتر به مقصد برسند که طی یک آزمایش مشخص شدهچنانچه دو خودرو با شرایط مساوی یکی با سرعت 100 کیلومتر و دیگری با سرعت 120 کیلومتر حرکت کند، تفاوت رسیدن این دو به مقصد در یک فاصله 100 کیلومتری تنها هفت دقیقه است.

وی افزود: قطعا هفت دقیقه ارزش اینکه انسان جان خود و همراهان و نیز سرنشینان خودروهای دیگر را به خطر بیندازد، ندارد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه معضل دیگر در رانندگی رانندگان کرمانشاه رابحث عدم توجه به جلو و نیز انحراف و تجاوز به چپ عنوان کرد و افزود: این تخلف عامل 13 درصد تصادفات استان است که اینگونه تصادفات بیشترین موارد فوتی تصادفات را شامل می‌شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه بارها شاهد هستیم که رانندگان از محلی که خط ممتد است و یا زمانی که پیچ جاده تنداست و دید کافی ندارد، اقدام به سبقت غیرمجاز می‌کنند که این امر تصادفات بسیاری را رقم زده که عمده فوتی‌های تصادفات استان رانیز بر اثر اینگونه تخلفات داشته‌ایم.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کرمانشاه ، سرعت ، سبب ، دریافت ، نمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.