به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، کارشناس مرکزتعميرات تخصصي اتوماسيون ناحيهنورد سرد در اين رابطه گفت: درشبکه اتوماسيون واحداسکينپاس شماره2 ازبدو راهاندازي مشکلاتي وجودداشت که باعث توقفات طولاني مدت درفرآيندخط وبالارفتن هزينههاميگرديد.
فرهاد فروغي بابيان اين مطلب که به منظور برطرف نمودن اين مشکلات يک بررسي دقيق کارشناسي با بهرهگيري از نرم افزارهاي به روز در اين زمينه،صورت گرفت،افزود: شبکه پُروفي باسPLCS7 خط اسکين پاس شماره 2 داراي دوباس پُروفي باس بودکه برروي يکي ازاين باسهاتنها 13 گِره (Node) مربوط به سيگنالهاي درايوها وجودداشت و باس ديگر داراي 39 عددگِره (Node) شامل سيگنالهاي مختلف خط بود.
وی گفت :طبق استانداردشرکت زيمنس برروي هرباس،بدون وجودتقويت کننده،حداکثرامکان وجود 32 عددگِره (Node) ميباشدوتعدادگِره (Node) اضافه موجودبرروي اين شبکه باعث افتولتاژسيگنال پُروفيباس وهمچنين ايجادنويزبيشازحدبررويشبکه ميگردد . وجوداين گِرههاي اضافي باعث خارج شدن شبکه ازحالت استانداردميشودکه شبکه رامستعدقطع شدن ميکند.
وي ضمن تأکيدبراين مطلب که طرحمناسب براي حل اين مشکل،اضافه کردن يک شبکه جديدتشخيص داده شدکه براساس آن تعداد 13 گِره (Node) ازباسدارايگِره (Node) اضافي برروي شبکه جديدقرارگيرد،افزود: براي اجراي اين طرح يک کارتCP400 به همراه سايرتجهيزات موردنيازبراي شبکه جديدتهيه گرديدوپس ازنصب وپيکربندي،درمداربهره برداري قرارگرفت .
کارشناس مرکزتعميرات تخصصي اتوماسيون ناحيهنوردسرددرادامه ازبرطرف شدن مشکل فوق خبردادوتصريح کرد: علاوه براين،مشکلات ديگري نيزوکه ميتوان به نامناسب بودن مسيرکابلهاي شبکه پروفي باسوطولاني بودن آنهااشاره کردکه درطرح جديدکليه مسيرهاموردبررسي واصلاح قرارگرفت .
فرهادفروغي درهمين راستاازحمايتهاي مديريت ناحيه نورد سرد دربخشهاي
تعميرات مرکزي،اسکين پاس،تعميرات تخصصي وکارشناسان وکارکنان واحداسکين پاس شماره 2
ودفترفني تعميرات تقديروتشکرنمود.
انتهای پیام/گ