نماینده ولی فقیه استان سمنان تصریح کرد: ما باید با تبدیل مساجد به سنگر و تقویت مساجد در برابر هجوم شیاطین و جنگ فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان و مدیران کانون های فرهنگی ،هنری مساجد به همراه ائمه جماعات با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه استان سمنان اشاره به بیانات امام راحل(ره) در خصوص مساجد که می فرمایند«مساجد سنگرند، سنگرها را باید حفظ کنید»، تصریح کرد: ما باید با تبدیل مساجد به سنگر و تقویت مساجد در برابر هجوم شیاطین و جنگ فرهنگی دشمن ایستادگی کنیم.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در جمع مدیران کانون های مساجد استان سمنان ضمن تسلیت شهادت سردار همدانی وجان باختگان منا گفت: مساجد در کشور به عنوان مهمترین ظرفیت محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه مساجد پایگاه اصلی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی بوده، هست و خواهند بود اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد هم که در کنار مسجد تشکیل شده اند در ابعاد مختلف از جمله مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن می توانند نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

آیت الله شاهچراغی تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با فعالیت ها و امکاناتی که در مساجد دارند، موجبات تقویت مساجد و جذب جوانان را به این مراکز دینی و فرهنگی فراهم می کنند.

وی با بیان اینکه اگر از مساجد به درستی استفاده شود به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظلله العالی) عمل کرده ایم گفت: بهترین مکان برای جذب جوانان ونوجوانان مسجد است.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری باید کارهای معنوی و دادن آموزش‌های لازم از جمله آموزش‌های اخلاقی، احکام و قرآن را در دستور کار خود قراردهند افزود:آموزش‌های داده شده باید بر مبنای هدف مشخص باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز دراین نشست به سخنان مقام معظم رهبری در 19 مهرماه سال 1391در جمع علما و روحانیون خراسان شمالی به آنها سفارش کرد تا با حضور در کانون های فرهنگی هنری از کارهای فرهنگی صورت گرفته حمایت کننداشاره داشت وگفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در 19 مهرماه سال 1391 نقطه عطفی در انگیزه دهی و ترغیب فعالان فرهنگی مساجد به شمار می رود و با جدیت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد به اجرای برنامه ها و فعالیت فرهنگی و هنری در مساجد اقدام کنند.

حدادیان با اشاره به اینکه برنامه ها و فعالیت ها باید در راستای تحقق رهنمودها مقام معظم رهبری در کانون های مساجد استان انجام شود افزود: دیدار با امام جمعه ونماینده ولی فقیه،سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه،توزیع وامضای متن میثاق نامه بین کانون های فرهنگی، امام جماعت مسجد و فرمانده بسیج مسجد از جمله برنامه ها در این روز است.

وی تجلیل از روحانیون فعال وجوان گرا در مساجد،معرفی کانون های برتر دررسانه،برگزاری مسابقه کتاب خاطرات شینا،ارسال پیامک حاوی بیانات مقام معظم رهبری برای مسئولان وائمه جماعات و... را از دیگر برنامه ها برشمرد

در این مراسم میثاق نامه مسجد به مناسبت 19 مهرماه بصورت نمادین بین آیت الله سید محمد شاهچراغی بعنوان امام جماعت، حجت الاسلام محمدرضا حدادیان به عنوان مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان وسرهنگ منصور شوقانی فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سمنان به امضاء رسید.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.