امام جمعه اردبیل گفت: شهرستان نمین ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب مرکز حوزه عملیه مشترک شیعه و سنی در شمال‌غرب کشور را دارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازاردبیل؛ آیت‌الله سید حسن عاملی در همایش استقبال از ماه محرم و تجلیل از پیرغلامان حسینی در مسجد جامع نمین اظهار داشت: نمین ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به قطب مرکز حوزه عملیه مشترک شیعه و سنی در شمال‌غرب کشور را داشته و بنده نیز آمادگی و پشتیبانی خود را در این باره اعلام می‌کنم.

وی با بیان اینکه دشمنان همیشه درصدد توطئه چینی و دسیسه هستند، گفت: حتی باید در تمام ایران و جهان حوزه‌های علمیه تشیع و اهل تسنن مشترک باشد.

آیت‌الله عاملی با قدردانی از برگزاری مراسم جزءخوانی و قرآن خوانی در سالروز شهادت ائمه اطهار (ع) در شهر مرزی و اهل تسنن افزود: مسئولان باید در تجلیل از چنین اقدام برادران اهل تسنن غفلت نکنند و اهل تسنن منطقه باید در سطح کشور معرفی شود.

امام جمعه اردبیل با قدردانی از برگزاری مراسم استقبال از محرم و حضور پرشور مردم در این مراسم اظهار کرد: مردم باید پیش از هر چیز از فلسفه عزاداری و گریه خود برای واقعه عاشورا آگاه باشند تا بتوانند پاسخی در قبال شبه افکنی‌های دشمنان و وهابیت داشته باشند.

عاملی در ادامه با بیان اینکه باید کمپین دین در مسیر صلح جهانی راه‌اندازی شود، افزود: امام حسین(ع) و امام علی(ع) هیچ‌گاه شروع کننده جنگی نبوده‌اند و همیشه از جنگ و خون‌ریزی دوری کرده‌اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.