آبان ماه «دلاوران زاگرس» کلید می‌خورد

فیلم سینمایی «دلاوران زاگرس» برای اولین بار در سینمای دفاع مقدس به موضوع حاج عمران می‌پردازد.

فرهاد پاک‌نیا نویسنده و تهیه‌کننده فیلم سینمایی «دلاوران زاگرس» در خصوص ساخت این فیلم در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: با توجه به رهنمود‌هایی که مقام معظم رهبری در زمینه تولید محصولات فرهنگی عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس دادند، در سال 1390 شرکت افلاک فیلم خرم تصمیم به ساخت فیلم سینمایی «دلاوران زاگرس» گرفته است.

وی افزود: «دلاوران زاگرس» به عملیات حاج عمران که در دوران دفاع مقدس در استان آذربایجان غربی صورت گرفته است، می‌پردازد. تحقیقات میدانی این فیلم را به مدت 4 سال در استان آذربایجان غربی در شهر‌های پیران شهر، نقده و محمدیه و شهر‌های خرم‌آباد، بروجرد، کوهدشت و... استان لرستان انجام دادم.

پاک‌نیا خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «دلاوران زاگرس» برای اولین بار است که در سینمای دفاع مقدس به موضوع عملیات حاج عمران می‌پردازد. در سال 1393 موفق به اخذ پروانه ساخت برای این فیلم شدیم.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر پیش تولید «دلاوران زاگرس» به اتمام رسیده است و در اواخر آبان ماه تولید را در 3 استان کشور عزیزمان لرستان، تهران و آذربایجان غربی آغاز خواهیم کرد.

پاک‌نیا در ادامه تصریح کرد: مراحل پیش تولید فیلم داستانی «دستانم را بگیر» به نویسندگی و کارگردانی روح‌الله آتش‌پرور با موضوعیت دفاع مقدس 3 روز گذشته در استان کرمانشاه به اتمام رسیده است.

لازم به ذکر است؛ فیلم سینمایی «دلاوران زاگرس» با موضوعیت دفاع مقدس و اجتماعی به زندگی تعدادی از دانشجویان رشته سینما می‌پردازد که پیگیر نوشتن پایان‌نامه‌هایشان هستند که طبق اطلاعیه‌ای این دانشجویان تصمیم می‌گیرند موضوع پایان‌نامه‌هایشان را پیدایش سینمای دفاع مقدس در ایران انتخاب کنند.

گفتنی است که نویسندگی و تهیه‌کنندگی «دلاوران زاگرس» بر عهده فرهاد پاک‌نیاست، ناصر ناصر‌پور کارگردان و صیاد شاهی مدیر تولید این پروژه هستند.

لازم به ذکر است که فیلم داستانی «دستانم را بگیر» به زندگی مردم پاوه در خصوص حادثه حلبچه می‌پردازد.

سیامک اشعریون، صیاد شاهی، سجاد عالی‌زاده، معصومه پاشایی، دنیا فتحی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. مجری طرح و مشاور و کارگردان این پروژه بر عهده فرهاد پاک‌نیا و دستیار تهیه‌کننده صیاد شاهی هستند.

فرهاد پاک‌نیا در عرصه دفاع مقدس فیلم‌ها و مستندات بسیاری تهیه‌ و تولید کرده است، از جمله سال 1388 تله فیلم داستانی «میعادگاه» که با مشارکت صدا و سیمای مرکز لرستان و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان تهیه، تولید و از صدا و سیما استان لرستان و صدا و سیما سایر استان‌های کشور پخش گردیده است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار