وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌ نیروهای هوایی در طول روز گذشته، ۶۴ پرواز در سوریه انجام داده است و به ۶۳ مقر داعش در «حماة»، «لاذقیه»، «ادلب» و «رقه» صورت داده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «اینترفکس» گزارش کرد وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جنگنده‌ نیروهای هوایی در طول روز گذشته، 64 پرواز در سوریه انجام داده است و به 63 مقر داعش در «حماة»، «لاذقیه»، «ادلب» و «رقه» صورت داده است.
 
وزارت دفاع روسیه ادامه داد که کارشناسان وزارت دفاع روسیه و آمریکا در نظر دارند که دومین ویدئوکنفرانس درباره عملیات سوریه را برگزار کنند.
 
سخنگوی وزارت دفاع روسیه در اینباره گفت: «جنگنده‌های سوخو 34، سوخو 24 ام، سوخو 25 اس ام، 64 پرواز را از پایگاه هوایی خمیمیم به 63 هدف در استان‌های حماة، لاذقیه، ادلب و رقه انجام دادند».
 
ژنرال ایگور کوناشنکوف در یک کنفرانس خبری گفت که نیروی هوایی روسیه، 53 مقر داعش، یک مرکز فرماندهی، چهار کمپ آموزشی و 7 انبار مهمات و یک توپخانه و یک سکوی خمپاره انداز در سوریه را تخریب کرده است.
 
وی ادامه داد که جت‌های سوخو 24ام روسیه مقرهای میدانی داعش در «سلما» را محل هماهنگی اقدامات تروریستی در لاذقیه بود را تخریب کرده است.
 
روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه گزارش کرد که جنگنده‌های این کشور طی 24 ساعت گذشته با انجام 64 پرواز بر فراز سوریه، 55 بار مواضع داعش را در شهرهای رقه، حلب و دمشق هدف قرار داده‌اند.
 
روسیه حدود 10 روز پیش به درخواست دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و با مجوز پارلمان کشورش، حملات هوایی علیه مواضع تکفیری‌های «داعش» در سوریه را آغاز کرد و خسارات سنگینی به این گروه وارد آورد.
 
با اینحال، از آنجایی که ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا علیه داعش موفق نشده است مانع پیشروی این گروه تکفیری شود، از زمان آغاز حملات جنگنده‌های روسی به انتقاد از مسکو پرداخته و روسیه را متهم کرده است.

منبع: دانشجو

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار