از بزرگداشت مهرگان تا تکیه به گذشته‌های لاجوردی

از بزرگداشت مهرگان تا تکیه به دیوار لاجوردی فرهنگستان صبا در این هفته میزبان دو استاد از عرصه نگارگری و مینیاتور می شود.

فاطمه پالیزکاران یکی از مسئولین موسسه فرهنگی هنری صبا  در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از برگزاری دو نمایشگاه از دو استاد عرصه تجسمی خبر داد.

وی در این خصوص گفت: یکی ازاین برنامه ها شامل بزرگداشت مجید مهرگان از استادان نگارگری است که با نمایشگاهی از آثار این هنرمند و اجرای موسیقی زنده همراه است.

او ادامه داد:  این برنامه با حضور هنرمندانی در عرصه های مختلف فرهنگ و  هنر برگزار می شود و تا 30 مهر ماه در فرهنگستان هنر،سالن ایران پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.
 
گفتنی است مجید مهرگان متولد سال 1320 است وطراحی و نگارگری را نزد استادانی چون محمود فرشچیان و حسین بهزاد آموخته است .

وی حدود 30 سال است که در این زمینه به آموزش پرداخته و تا کنون نمایشگاه های متعددی را در ایران و کشورهای دیگر برگزا کرده است، همچنین او فارغ التحصیل رشته گرافیک و دارای مدرک درجه یک هنری(دکترا) در رشته نگارگری از وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی است.

به گذشته های لاجوردی تکیه می زنم  
پالیزکاران در ادامه با اشاره به یکی دیگر از نمایشگاه های این مجموعه اظهار داشت: علاوه بر برنامه مذکور نمایشگاه نگارگری بهزاد بزرگی نیز از 21 مهرماه پذیرای هنردوستان است.

وی افزود: "به گذشته های لاجوردی تکیه می زنم" عنوان این نمایشگاه است که شامل کارهای گل و مرغی این هنرمند در زمینه نگارگری است، و تا 30 مهرماه در نگارخانه لرزاده و فرشچیان این موسسه برقرار  خواهد بود.

بهزاد بزرگی متولد 1351 و دارای فوق لیسانس نقاشی است.
علاوه بر تدریس، عضویت در انجمن نگارگران،معرفی به عنوان هنرمند برتر آثار گل و مرغ در دوسالانه نگارگری ،برگزاری نمایشگاه های گوناگون و .. از فعالیت ها وپیشینه این هنرمند هستند.
علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه ها می توانند همه روزه به جز روزهای تعطیل به این فرهنگستان هنر به نشانی خیابان ولیعصر،نرسیده به خیابان طالقانی،شماره 1552 مراجعه کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار