لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در کمیسیون حقوقی و طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

به گزارش گروه وب گردی باشگاه خبرنگاران جوان محمدعلی اسفنانی با اشاره به جلسه دیروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهارداشت: در این جلسه نمایندگان به ادامه بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان پرداختند و موادی از این لایحه را تصویب کردند.
وی افزود: بر اساس موادی که امروز دراین کمیسیون تصویب شد وزارت آموزش و پرورش مکلف شد که شرایط مناسب برای تحصیل کودکان و نوجوانان را به نحوی فراهم کند تا هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم و جا نماند.

به گفته وی، همچنین وزارت بهداشت مکلف شد که خدمات مربوط به حقوق کودکان را ارائه دهد.

** بررسی طرح نحوه انتخاب اشخاص در مشاغل حساس در کمیسیون اجتماعی مجلس
عباس قائدرحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از بررسی طرح نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: این قانون در گذشته تنها برای آموزش و پرورش اجرا می شد که با این رویه وزارت اطلاعات نمی توانست طبق یک قانون مدون افراد را تایید صلاحیت کند.

عباس قائدرحمت در ادامه افزود: براساس این طرح وزارت اطلاعات به عنوان مرجع تایید صلاحیت ها می تواند در ظرف زمانی مشخص علاوه بر وزارت آموزش و پرورش برای سایر دستگاه ها نیز این اقدام را انجام دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار