یاسوج ؛

دستگیری 24 شکارچی متخلف در زیستگاه های حیات وحش گچساران

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: شکارچیان با شکار گونه های نادر و بی احتیاطی مهمترین عامل آتش سوزی و کاهش گونه های جانوری در این شهرستان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ عبدال دیانتی نسب افزود:امسال 24 شکارچی متخلف در زیستگاه های حیات وحش گچساران شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند.

وی ابراز کرد: از این شکارچیان متخلف 45 قطعه تیهو،16قطعه سبزقبا،یک قلاده تشی، یک قلاده روباه و 65قطعه ماهی کشف و ضبط شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران تصریح کرد: شکارچیان دستگیر شده افزون بر پرداخت جریمه های زیست محیطی پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی افزود: در سه فقره آتش سوزی امسال مناطق حفاظت شده دیل و خامی گچساران 80 هکتار از جنگل ها در آتش سوخت.

دیانتی نسب اظهار کرد: نیمی از متخلفان شکار در این شهرستان از کارکنان دولت هستند.

وی رواج فرهنگ های کهن و بکارگیری واژگانی مانند میرشکار برای بیان شجاعت شکارچیان را عامل مهمی برای تعرض متخلفان به حیات وحش در گچساران ذکر کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گچساران با بیان این نکته که شکارچیان بیشتر از اقشار مرفه جامعه و از تمام گروه سنی هستند گفت: وجود هزینه هایی مانند سوخت خودرو ، جرایم محیط زیست و محاکم قضایی شکار را غیر اقتصادی کرده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران هم گفت: امسال 225 هکتاراز جنگل ها و مراتع گچساران در هشت فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

وی اظهار کرد: جنگل ها و مراتع روستاهای دیل، مارین ، دیل و نارک از مهمترین مناطق آسیب دیده از آتش سوزی های سال جاری در این شهرستان بوده است. 

انتهای پیام /ش
برچسب ها: شکارچی ، متخلف ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.