جیمز وولسی مدعی شد توافق هسته‌ای ایران سبب کاهش امنیت جهان می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تورنتوسان، جیمز وولسی، رییس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا – سیا – هشدار داد توافق هسته‌ای با ایران، امنیت کانادا و جهان را کاهش خواهد داد. وی معتقد است: این توافق توانایی ایران را برای بدست آوردن سلاح هسته‌ای افزایش می‌دهد.

وی در سفر هفته گذشته خود به کانادا ادعا کرد: شرایط می‌تواند از کنترل خارج شود. با این توافق، زندگی همه کانادایی‌ها، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تغییر خواهد کرد. 

رییس پیشین سیا در ادامه ادعاهای خود افزود: این توافق به جای ایجاد ثبات هسته‌ای، جهان را با تهدید مواجه می‌کند. زخم‌های کهنه‌ در خاورمیانه سبب بحران در این منطقه و استفاده از بمب هسته‌ای خواهد شد. 

جیمز وولسی در ادامه افزود: باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا با یک تصمیم بحث انگیز با توافق هسته‌ای ایران موافقت کرد. این توافق تحریم‌های ایران را لغو و میلیاردها دلار را به این کشور سرازیر می‌کند. در عوض، این کشور تنها 15 سال غنی‌سازی اورانیوم را متوقف خواهد کرد.

وی در ادامه ادعاهای واهی خود افزود: نکات احمقانه زیادی در این توافق وجود دارد. برای مثال، چرا ناظران نمی‌توانند از مراکز نظامی ایران بازدید کنند و چگونه ایران خود نمونه خاک‌ تاسیسات هسته‌ای را برای آزمایش رادیواکتیو در اختیار آژانس قرار خواهد داد؟ رییس سابق سیا افزود: تنها توصیه من این است که نباید تحریم‌های ایران را برداریم.

وی در پایان درباره بمباران موثر تروریست‌های داعش نیز گفت: یک حمله قابل توجه و با حجم بالا به وسیله نیروی هوایی می‌تواند سبب نابودی این تروریست‌ها شود. جیمز وولسی به عنوان نمونه، سابقه مداخله آمریکا در جنگ سال 1999 کوزوو را مطرح کرد و افزود: ما با هزاران ساعت پرواز - معادل صد روز - و حملات سنگین، توانستیم جنگ را خاتمه دهیم. به همین دلیل در "پریشتینا،" پایتخت کوزوو یک یادبود و یک خیابان به نام بیل کلینتون نام‌گذاری شده است.

جیمز وولسی هفته پیش مهمان "اندیشکده امنیتی ماکنزی" بود و در این موسسه به سخنرانی درباره توافق هسته‌ای ایران پرداخت. وی رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در اوایل دهه نود میلادی و دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون بود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
ساده اید ها
می خوان مارو راضی کنند که توافق نامه رو تصویب کنیم
به قول رهبری می خوان مسئولین ما رو دچار اشتباه محاسباتی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
برادر فکر کنم متن برجام رو نخوندی چون اینها همه ادعاهای اوناست تا ما فکر کنیم امتیازهای زیادی گرفتیم.ما که متن برجام رو خوندیم همچین وعده هایی داده نشده .مگر اینکه ترجمه مشکل داشته باشه
آخرین اخبار