کارشناس اقتصادی گفت: شناخت کامل و اجرای اقتصاد مقاومتی مسیر دستیابی به توسعه پایدار را هموار می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنابر آنچه که کارشناسان بر آن تاکید می‌کنند برای دستیابی به توسعه پایدر اقتصادی نمی‌توان به راهکارهای کوتاه مدت بسنده کرد. بلکه نیاز است میزان حضور دولت در مباحث اقتصادی به کمترین مقدار ممکن برسد.

در این بین شناخت کامل و اجرای اقتصاد مقاومتی و تدوین استراتژی‌هایی در این راستا، مسیر دستیابی به توسعه را هموار می‌کند چرا که سیاست های اقتصاد مقاومتی متکی به فعالیت های سیاسی نبوده و بر نهادهای پایدا ر اقتصادی غیردولتی تکیه دارد.

محمدحسین فاتحی؛ کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بزرگترین معضل اقتصاد در کشور؛ بزرگ بودن دولت و البته رشد فزاینده آن می باشد که لازم است نهادهایی برای تقویت، ضمانت، امنیت، مالکیت خصوصی و آزادی‌های قانونمند اقتصادی تشکیل شود.

این کارشناس اقتصادی افزود: در حالیکه حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی از سوی دولت ضروری است اما تاکنون اقدام عملی در این خصوص و البته اقتصاد کشور صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: اگر نهادهایی برای حمایت از بخش خصوصی وجود داشت، توانایی تولید شرکت‌های خصوصی نسبت به دولتی‌ها چند برابر می‌شد.

حضور سیاستمداران در مباحث اقتصادی، مشکلاتی را در اقتصاد کشور ایجاد کرده از این رو جدایی اقتصاد از سیاست ضروری بنظر می رسد و با این اقدام بسترهای لازم برای اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار